Zachwycamy się książkami, jesteśmy książkowymi molami./ R. wyjaśnia dzieciom pojęcie „mol książkowy”/ Zadaniem dziecka jest wzięcie z półki więcej/mniej ….np. pięciu książek, jednej książki, itp.- zwracamy uwagę na poprawność liczenia. Następnie rodzic prosi aby dzieci połączyły je w pary i prosi, aby głośno przeliczyły, ile mają książek w parze. -Przyczyna i skutek – zmiany odwracalne i nieodwracalne w historyjkach obrazkowych i sytuacjach życiowych – demonstrowanie np. porwanej kartki( można ją skleić), spalonej kartki( zmiana nieodwracalna); zbicie jajka, wylanie wody, itp.
Zabawa z gestem – „Omlet”
(Jolanta Siuda- Lendzion)
Omlet bardzo zjeść bym chciał,
Dzieci masują się po brzuchu
Gdybym tylko jajka miał…
Przesuwają językiem dookoła warg
Potrzebują jajek pięć,
Pokazują pięć palców u ręki
Żeby pyszne danie zjeść.
Imitują gest wkładania pożywienia do ust
Szybko więc je muszę znaleźć,
Przykładają do oczu dłonie ułożone w „lornetkę”
Pójdzie mi to doskonale !
Wystawiają kciuki obu dłoni
Pierwsze jajko – tu się schowało,
Wkładają prawą dłoń pod lewą pachę
Drugie jajo – tam się poturlało
Wkładając lewą dłoń w zgięcie prawego łokcia
Trzecie już widzę – jest tu, na dole.
Łapią się pod kolanem
A czwarte? Chyba na czole!
Dotykają dłonią czoła
No a piąte? Gdzie się podziało?
Wystawiają mały palec u dłoni
Ups, na głowie się rozlało.
Delikatnie stukają w głowę i rozsuwają palce
Barbara Borowska