Kochani witamy Was. Mamy dla Was kolejne zadania.
1.Ćwiczenia poranne do bloku tematycznego „Polska to mój dom”
– „Wysoki i niski dom” – dziecko biega w rytmie podanym przez rodzica (klaskanie, pukanie, itp.) na hasło: „Wysoki dom!” zatrzymuje się, staje na placach i unosi ręce jak najwyżej. Na hasło: „Niski dom!” – zatrzymuje się i kuca.
– „Cegły” – Rodzic rozkłada w pokoju woreczki lub inne przedmioty. Dziecko biega między nimi w tempie podanym przez rodzica (klaskanie, stukanie). Na hasło: „Cegły!” – porusza się przeskakując obunóż przez woreczek, przedmiot z okrzykiem: „Hop!”
– „Układamy cegły” – Woreczki lub inne przedmioty nadal rozłożone na podłodze. Dziecko maszeruje po pokoju. Na hasło „Weź cegłę!” – zatrzymuje się, robi skłon, podnosi woreczek lub inny przedmiot, prostuje się i maszeruje dalej. Na hasło: „Układamy cegły!” dziecko kładzie woreczek lub inny przedmiot w wyznaczonym miejscu. Zabawę powtarzamy kilka razy.
– „W parku” – Dziecko maszeruje w tempie podanym przez rodzica. Na sygnał (np. klaskanie) zatrzymuje się i wykonuje wdech nosem – ramiona uniesione, wydech ustami – ramiona opuszczone. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Co to jest Polska? – słuchanie wiersza Czesława Janczarskiego.
– Co to jest Polska?-
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska- to wieś
i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska- to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak- i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.
Rozmowa z dzieckiem kierowana pytaniami:
1) Co to jest Polska?
2) Gdzie mieszkasz, w mieście czy na wsi?
3) Jak nazywa się Twoja miejscowość?
4) W jakim kraju jest Twoje miasto, Twoja wieś?
Życzę powodzenia!
Kazimiera Woźniak.