1. Zabawa ruchowa dla dzieci. Do zabawy zaproś koniecznie mamę.
2. Posłuchaj piosenki, jeśli masz w domu kolorowe wstążki użyj je do spontanicznej zabawy. Czy potrafisz wymienić kolejno nazwy kolorów, które tworzą tęczę.
Tęcza cza, cza, cza
Koleżanko, kolego
popatrz czasem na niebo.
Czasem zdarzyć się może,
cud, zjawisko w kolorze.
Ref.: Tęcza, tęcza cza, cza, cza,
czarodziejska wstążka ta.
Wiąże niebo z ziemią, o,
jaki kolorowy splot.
Tęcza, tęcza cza, cza, cza,
czarodziejska wstążka ta.
Przez tę tęczę cały świat
kolorowy uśmiech ma.
Narysuję tę tęczę
i na zawsze ci wręczę.
By ci było tęczowo,
tęczę noś kolorową.
Ref.: Tęcza, tęcza cza, cza, cza…
Śpiewaj z nami o tęczy,
Kiedy nuda cię dręczy.
W domu, w szkole, po burzy
Tęcza minę rozchmurzy.
Ref.: Tęcza, tęcza cza, cza, cza…
3. „Zapamiętaj kolory” – zabawa językowa. Przypomnijcie sobie nazwy kolorów, które tworzą tęczę w odpowiedniej kolejności. Określcie głoskę w nagłosie tych nazw. Twórzcie zdania, które ułatwią zapamiętanie kolejności kolorów tęczy (pierwsze głoski kolejnych słów odpowiadają pierwszym głoskom nazw kolorów tęczy).
„Jak powstaje tęcza i jakie ma kolory?”
4. Zabawa badawcza „Tęcza w szklance”
„Tęcza w wodzie” – nalej wodę do miski i wkładaj do środka lusterko tak, by opierało się o ściankę. Kieruj snop światła latarki na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej za latarką obserwuj tęczę.
5. „Tęcza” – praca plastyczna. Namaluj tęczę na dużych arkuszach papieru za pomocą gąbek, wycinając elementy z papieru kolorowego i naklejając pod tęczą, tworząc dowolny krajobraz.
6. Praca z KP4.40a – rysowanie wyniku przeprowadzonego eksperymentu.
Praca z KP4.40b – kolorowanie mozaiki zgodnie z kodem.