Witam w poświąteczny wtorek, mam nadzieję że dopisuje Wam humorek 🙂
Drogie dzieci to już trzeci tydzień świętowania urodzin F. Froebla. Przed nami kolejne zafreblowane zadania. „Świętujemy Freblujemy” gramy dalej!!!!
- Modelowanie z masy porcelanowej
Przepis na masę:
Potrzebne materiały: • mąka ziemniaczana (1 miseczka); • klej biały (1 miseczka); • 1 łyżka oliwki dla dzieci; • 1 łyżka soku z cytryny • odrobina mąki ziemniaczanej do posypania stolnicy; • wałek; • foremki do ciasta; • plastikowe woreczki/folia spożywcza; • iglaki/koronkowa serwetka/wełniane ubranie (szalik, sweter, itp.) – do odciskania wzorków; • plastikowa słomka do napojów; • opcjonalnie barwnik spożywczy, farby (np. akrylowe).
Sposób wykonania:
Produkcja masy porcelanowej przebiega w bardzo prosty sposób. Mianowicie do dużej miski wsypujemy mąkę, wlewamy klej, oliwkę i sok z cytryny. Wszystko dokładnie mieszamy aż uzyskamy zwartą całość. „Ciasto” dzielimy na części – jedną z nich chowamy do woreczka lub owijamy folią spożywczą. Czynność ta ma zapobiec wysychaniu masy, bo jak sami zdołacie się przekonać podczas działania będzie ona dość szybko twardnieć. A kolejne etapy pracy wyglądają następująco: Należy rozwałkować ciasto.
Wariant 1: Bawimy się w tworzenie wzorów np. odciskanie wzorów roślin
Wariant 2: Bawimy się wzorem z koronki ( odciskamy wzór na masie przy pomocy wałka do ciasta)
Wariant 3: Możemy z takiej wzorzystej masy wycinać różne kształty foremkami do ciasta i je malować
- Sylweta baranka
Potrzebne materiały :
- karton biały, beżowy i czarny,
- nożyczki, klej ,
- ołówek,
- gotowe oczy do przyklejenia,
- „ wycinacz”- koło
Opisy wykonania:
- Odrysowujemy i wycinamy szablony wszystkich części
- Sklejamy wszystkie części , doklejamy „ gotowe oczy” lub rysujemy mazakiem. W dolnej części baranka wycinamy dwa koła
- Tak powstanie sylweta baranka do zabaw paluszkowych , teatrzyków stolikowych, tworzenia opowiadań czy makiet zwierząt.
W ten sam sposób można wykonać inne zwierzęta
baran szablon 1 baran szablon 3
- „CHECK LISTA”
Co będzie nam potrzebne?:
- zabawkowe, tekturowe lub prawdziwe lupy • karta pracy „CHECK LISTA” (można wydrukować lub samodzielnie przygotować, rysując odpowiednie jej elementy) • tekturowa podkładka pod kartę pracy • ołówek
Opis zabawy:
Dzisiaj zamienimy się w badaczy przyrody. W tym celu należy udać się na pobliską łąkę, do parku, lasu, lub po prostu na podwórko, przed blok. Każde dziecko wyposażone jest w lupę. Każdy uczestnik zabawy otrzymuję kartę zabawowo-zadaniową, tzw. „CHECK LISTĘ”. „Check” w języku angielskim oznacza „sprawdzać” – stąd nazwa naszej listy. No i idziemy w teren! Waszym zadaniem jest odhaczyć na liście zaobserwowane elementy przyrody lub ich brak. Proponuję różne sposoby zaznaczania: uśmiechnięta i smutna buźka; tzw. „fajka” („ptaszek”) lub kreska; wpisanie słowa TAK lub NIE. W tabelce znajdują się też puste miejsca – tam możecie narysować inne zaobserwowane elementy przyrody, których nie przewidziano na „CHECK LIŚCIE. Sprawdźcie kto ile elementów znalazł i zaobserwował, a czego nie udało się dostrzec. Brak czegoś to też efekt obserwacji!
- Ścieżka Sensoryczna
Co potrzebujesz?:
Różnorodne materiały tj. pudełka, woreczki, poduszki, kartony, tektury faliste, kamyczki, liście, piach, szyszki, muszle, groch, ryż, kasza, makaron o różnym kształcie, ziarna kawy, watę, miękkie pompony, folia bąbelkowa, sznurki, skrawki materiałów.
Opis zabawy:
Twoim zadaniem jest stworzenie z dostępnych materiałów ścieżki sensorycznej, a następnie przejście po niej. Możecie dowolnie modyfikować zabawę poprzez formułowanie poleceń np. – Przejdź po ścieżce szybko. – Przejdź po ścieżce wolno. – Przechodząc po ścieżce podaj jak największą ilość słów rozpoczynających się sylabą „ma”. – Przechodząc po ścieżce podaj jak największą ilość słów zaczynających się od głoski „s”. – Policz ile kroków musisz zrobić, aby przejść całą ścieżkę? – Policz z ilu elementów składa się twoja ścieżka? – Opowiedz, co czujesz przechodząc po ścieżce.
- Dokończ freblowskie zadania z dnia 31.03.
W miarę możliwości wykonaj zadania ze środy i koniecznie pochwal się efektami przesyłając zdjęcia.
- Wykonaj proszę zadanie ze strony 91 w karcie pracy 3, zadania ze stron 76-77 w karcie pracy „Czytam, pisze, liczę” (oprócz pisania litery f) oraz ewentualnie zaległe strony w kartach pracy.