Zadania 1.04.21r.

W czwartkowy dzionek do Was wpadam i życzenia miłego dnia składam

 

Witam ponownie, dzisiaj Prima Aprillis – uważaj bo się pomylisz !

Wyrzuć więc swoje żale –  zrób komuś figla i nie smuć się wcale.

Bo dziś królują tu żarty i psoty –  takie małe, nieszkodliwe, zabawne śmieszoty.

Dzień jest to na pewno wieeeelce wspaniały,  bo robi się wszystkim przemiłe kawały.

Mam nadzieję, że wcześniejszym postem Was nabrałam,

bo tak na serio zadania na dzisiaj przygotowałam

Na początek zagadka przedszkolaku mały – wiesz kim ja jestem?

Może Królem Ferdynandem Wspaniałym ?

 

Propozycje zajęć prima aprilisowych:

Odgadnij zagadkę prima aprillisową ,

Spróbuj wypowiadać w coraz szybszym tempie słowa ,,prima aprilis”,

Dowiedz się na czym polega polska tradycja prima aprillisową,

Wymyśl miły żart jaki można zrobić w domu pozostałym członkom rodziny,

Dokonaj zmiany w swoim wyglądzie, i wyślij jako komentarz z pytaniem ,,Kto/kim ja jestem” ?

  • Ułóż bajkę o Królu Ferdynandzie Wspaniałym. Poproś rodziców o spisanie tej opowieści, możesz ją zilustrować. Odczytanie bajek nastąpi po powrocie do przedszkola (jeśli dziecko będzie miało z tym zadaniem problem – ułóżcie bajkę wspólnie – rodzinnie
  • Primaaprilisowe zadanie ekstra „Czy coś tu nie gra?”

https://synaptika.pl/wp-content/uploads/2021/03/dla-rodzica.pdf?fbclid=IwAR1Z2YC5WqLrOBWog0hn5rshQGUY3zF9CvZBz_y61pJNc097xGVzY3Pc2q4

 

Wczoraj było freblowanie dzisiaj będzie kodowanie, ale nie tylko J

  1. Śpiewanka-pokazywanka „Kurka”

Utwór pochodzi z płyty „Śpiewanki – pokazywanki” z cyklu „Muzyczny domek

Zabawa rytmiczna w parze – jedna osoba jest kurką, a druga – właścicielem domku. Obrazujemy tekst w następujący sposób:

– Puk, puk, puk, puk, puk, puk.     naśladujemy pukanie

– Kto tam? Kto tam?     robimy z dłoni „daszek” nad oczami, patrzymy przed siebie

– Puk, puk, puk, puk, puk, puk.     powtarzamy poprzednią czynność

– Kto tam? Kto tam?      powtarzamy poprzednią czynność

– To ja, kurka mała,     wskazujemy dłońmi na siebie, następnie z ramion tworzymy skrzydełka wejść bym bardzo chciała.    ruszamy rękami jak przy energicznym chodzeniu

– Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy, klaszczemy rytmicznie:

1, 2, 3 1, 2, 3 już otwieram kurce drzwi.   naśladujemy gest otwierania drzw

i Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy,    powtarzamy ostatnie czynności już otwieram kurce drzwi.

https://www.youtube.com/watch?v=RM4TuFvxfQA

 

  1. Pokoloruj obrazek trzymając się zasady, że pola oznaczone 0 to puste pola, a pola oznaczone , to pola, które kolorujemy na brązowo

 

  1. Odkryj obrazek na podstawie podanych koordynatów.

 

  1. Stwórz kod, który zaprowadzi koszyk i zająca na wszystkie pola z pisankami.

 

  1. Zaszyfruj swoje imię, napis Wesołych Świąt oraz wybrane przez siebie słowa.

Zakodowane słowa koniecznie umieść w komentarzu jako zadanie dla mnie, kolegów i koleżanek.

 

  1. Obejrzyj film edukacyjny zawierający informację jak z jajka powstaje pisklę, kura, kogut.

https://youtu.be/LsrRsxF0teE

 

  1. Wykonaj proszę zadanie ze strony 74 w karcie pracy „Czytam, pisze, liczę” oraz ewentualnie zaległe strony w kartach pracy (w ćwiczeniach w pisaniu powinny być zrobione wszystko do strony 21 włącznie, oraz strony 26-32).

 

Do druku

koszyk i jajka zajac i jajka zakodowany obrazek obrazek 0-1 zakodowany alfabet

Dodaj komentarz