Zajęcia 19.01

Pszczółki w tym tygodniu omawiają tematykę związaną ze zbliżającym się dniem Babci i Dziadka.. To właśnie dziadkowie od lat stanowią niezaprzeczalny symbol miłości, troski i spokoju. Drodzy rodzice, porozmawiajcie z dzieckiem o ulubionych zajęciach dziadków, ich pasjach, pooglądajcie rodzinne albumy i stare fotografie.

Zachęcam, aby wspólnie ze swoja pociechą narysować drzewo genealogiczne swojej rodziny ! Życzę miłego spędzania czasu!

W dalszej kolejności zapraszam do wspólnej zabawy z wierszem I. Salach „Idzie babcia”

Ilustracja ruchowa wiersza „Idzie babcia”

Idzie babcia tup, tup, tup ( dziecko maszeruje w miejscu )

stuka laską stuk, stuk, stuk ( dz. klaszcze w ręce )

A za babcią hop, hop, hop ( dz. podskakuje w miejscu obunóż )

skacze wnusia w trop

Idzie babcia tup, tup, tup ( dz. maszeruje w miejscu )

do drzwi puka puk, puk, puk ( dz. stuka zgiętym palcem wskazującym o podłogę )

Otwierajcie szybko drzwi ( dz. naśladuje dźwiganie ciężkich zakupów )

z zakupami ciężko mi

Zabawa słuchowa „Zagadka dla babci i dziadka”. Rodzic wymyśla słowo. Mówi dziecku słowo podzielone na głoski np. o-k-o, n-o-s, u-ch-o…Dziecko dokonuje syntezy wyrazu i wypowiada go głośno.

 

 

Dodaj komentarz