TEATR MISIÓW

Dziś kolejny dzień naszych wspólnych zajęć tym razem proponujemy byście pobawiły się w teatr

Przygotujcie :
1) Scenę- przykryj kocykiem stół lub krzesło, jeśli planujesz przygotować teatrzyk kukiełkowy. Rozłóż kocyk na ziemi, jeśli to Ty będziesz aktorem – wyobraź sobie, że to „deski teatru”.
2) Aktorzy… W tym tygodniu mówimy o zwierzątkach, więc przygotuj pluszaki-zwierzątka lub wykorzystaj rysunki, które stworzyła/eś. Wytnij je i przyklej do nich patyczki do szaszłyków. A może to Ty będziesz aktorem? Porozglądajcie się po domku – na pewno wymyślicie fajne przebranie. Żółty sweterek wystarczy, żeby zamienić się w kurczątko 😉

Możesz również wykonać sobie rekwizyt w postaci maski – zwierzątka.

sheep-mask-outline-coloring-page

puppy-mask-outline-coloring-page (1)

dog-mask-outline-coloring-page

chick-mask-outline-coloring-page

3) Widzowie
Zaproś wszystkich domowników i spróbuj odegrać scenkę. Zmieniaj głos, naśladuj zwierzątka ruchem – poczuj się jak prawdziwy aktor 🙂
Dobrej zabawy.

 

Kolejne zadania / zabawy na dziś to :

  1. Zabawa z rymami- prowadząca mówi zdanie, a dziecko dopowiada rym (to co znajduje się w nawiasie) oraz wykonuje czynność o którym mowa w zadaniu.

– POWIEDZ PROSIĘ I PODRAP SIĘ PO……../NOSIE/

– POWIEDZ KOŃ I WYCIĄGNIJ DO MNIE………/DŁOŃ/

– POWIEDZ KROWY I DOTKNIJ PALCEM………../GŁOWY/

– POWIEDZ KRÓLICZKI I NADMIJ …………../POLICZKI/

– POWIEDZ KACZUSZKA I DOTKNIJ ŁOKCIEM………………./BRZUSZKA/

– POWIEDZ PSY I KLAŚNIJ RAZ, DWA, ………………………../TRZY/

  1. Domowe układanki lewopólkulowe  🙂
    Przedstawione poniżej to tylko wzory, jest mnóstwo innych konfiguracji.
    Ćwiczenia lewopółkulowe to grupa ćwiczeń, która koncentruje się przede wszystkim na stymulowaniu lewej półkuli mózgu, która: analizuje, przetwarza linearnie, porządkuje sekwencyjnie, wykrywa relacje, a to wszystko ma ogromny wpływ na: mowę, czytanie, pisanie i funkcje intelektualne.
    Linearność łączy wszystkie te ćwiczenia. Polega na porządkowaniu elementów krok po kroku, od lewej strony do prawej.

Zdjęcie 1 i 2 – zadanie na odwzorowanie. Rodzic ukł

 

ada łyżki, łyżeczki, widelce w ustalony przez siebie sposób a zadaniem dziecka jest ułożyć obok tak samo.

 

 

 

 

Zdjęcie 3 i 4 – rodzic układa sekwencję, dziecko układa pod spodem tak samo lub kontynuuje według określonego schematu.

 

 

 

 

 

 

  1. Zakodowana droga – zaprowadź proszę krowę na trawę używając kod na karcie pracy.

 

kodowanie-KP-krowa (1)

 

J.P

Dodaj komentarz