Środa 22.04 – Segregujemy odpady

1. Zamiast ćwiczeń „Zumba dla dzieci”
2. Posłuchajcie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Łąka”. Postarajcie się zilustrować różne uczucia, które będą towarzyszyć bohaterom wiersza, np.: zdziwienie, zaskoczenie, strach, zdenerwowanie, radość.
Po wysłuchaniu spróbuj odpowiedzieć na parę pytań:
– Jakie miejsce wybrały dzieci na wycieczkę?
– Jak mogły się czuć, gdy spacerowały po czystej, pięknej łące?
– Co znalazły na łące?
– Jak się wtedy poczuły?
– Jak wy czulibyście się w takim zaśmieconym miejscu?
– Jak myślicie dlaczego ktoś zostawił śmieci na łące?
– Czy przypominacie sobie, jaką radę ma autorka wiersza, dla tych, którzy naśmiecili?
– Jakie rozwiązanie proponuje autorka tym osobom, które nie chcą po sobie posprzątać?
– Czy jest to prawdziwa i skuteczna rada, czy raczej żart?
– Jak się zachować, gdy ktoś przy nas zaśmieca otoczenie?
3. „Akcja – segregacja”. W jaki sposób segregujecie śmieci w waszych domach? Niebieski kosz – to PAPIER, zielony – SZKŁO, żółty – METAL i PLASTIK, brązowy – KOMPOST. Czy w waszych domach również najwięcej jest odpadów w koszu żółtym?
W karcie pracy 4 nr 3a policz pojemniki, rysuj po śladzie, przeczytaj wyrazy i połącz je z właściwymi pojemnikami.
4. Zabawa ruchowa do piosenki „Boogie-woogie”
5. „Podwodny świat” – praca plastyczna z opakowań. Z arkusza tradycyjnej folii bąbelkowej (lub folii z poduszeczkami powietrza, która często wypełnia kartony ze sprzętem elektronicznym) tworzymy ocean. Pod folię dzieci mogą podkleić arkusze niebieskiego lub zielonego papieru lub kawałki bibuły. Następnie tworzą zwierzęta i rośliny z materiałów dostępnych w domu, ośmiornicę łatwo zrobić z rolki po papierze toaletowym czy papierowego kubeczka, ukwiały ze słomek do napojów itp. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie małych plastikowych opakowań oraz ich pokrywek. Dzieci uzupełniają swoje prace fragmentami kolorowego papieru, pianki kreatywnej, drucików, sznurków itp.
Edyta Czerska

Dodaj komentarz