Sport
Szanowni Państwo
Pracujemy nadal zdalnie. W tym tygodniu prosimy o pomoc w przyswojeniu wiedzy o sporcie. Prosimy o porozmawianie z dzieckiem na ten temat – rozmowa na temat wspólnego odpoczynku rodziców i dzieci.
− Co robicie z rodzicami w wolne dni?
− Czy wybieracie się gdzieś? Czym się wtedy poruszacie?
− Jaki sposób odpoczynku podoba się wam najbardziej?
Bardzo proszę o pomoc w wypełnianiu kart pracy: /Nie wprowadzamy liter/
Odkrywam siebie karta pracy cz. 3
wtorek – str. 63,64
środa – str. 65
czwartek – str. 66,67
piątek- opowieść wyrazowo-rysunkowa str.68,69
Proszę o zachęcanie do rysowania szlaczków i linii ze str. 80,81,82,83,84,85 z kart pracy: Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia
Teraz trochę zabawy! Oto nasze propozycje na ten tydzień :
Poruszanie się według słów rymowanki.
Zrób do przodu cztery kroki
i wykonaj dwa podskoki.
Zrób do tyłu kroki trzy,
potem krzyknij: raz, dwa, trzy!
Lewą ręką dotknij czoła,
no i obróć się dokoła.
W prawą stronę kroków pięć
zrób – jeśli masz na to chęć.
Potem kroki w lewą stronę:
raz, dwa, trzy – no i zrobione.
Zabawa ruchowa Części ciała.
Dzieci powtarzają tekst mówiony przez R. i wskazują wymieniane w nim części ciała. Przy
powtórzeniu zabawy R. zwiększa tempo mówienia wierszyka.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
oczy, uszy, usta, nos.
Zabawa Rzucanie do celu.
Reklamówki, gazety, gumki recepturki, tekturowe pudełko.
- napełnia kilka reklamówek (do połowy) pogniecionymi gazetami i nakłada na nie gumki
aptekarskie, aby je zamknąć. Każdy uczestnik dostaje kilka takich reklamówek (np. pięć).
Stara się trafić nimi do kosza lub tekturowego pudła, które zostaje ustawione kilka metrów
przed nim. Zamiast reklamówek z gazetami można wykorzystać papierowe samoloty
Ćwiczenia słuchowe z piłką lub skakanką.
Piłka, skakanka, obrazki przygotowane przez R.
Dzieci siedzą w kole. W środku koła leżą skakanka i piłka. R. ma obrazki, które kolejno pokazuje
dzieciom. Zadaniem dzieci jest dzielenie nazw otrzymanych obrazków na głoski (lub, w razie
problemów, na sylaby). Dzielenie na głoski powinny łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub
jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska – lub ze skakaniem na skakance
– jeden podskok, jedna głoska.
Zabawa Podaj słowo.
Dzieci siadają w kole lub naprzeciwko R. Zabawę rozpoczyna R, rzucając piłkę do jednego dziecka i wymawiając głoskę, np. u. Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i rzuca piłkę
do wybranego kolegi lub wybranej koleżanki, wymawiając inną głoskę. (W razie problemu
pomaga R.).
Rzucanie piłki:
w górę i jej łapanie.
Dzieci stają z piłkami w dłoniach. Rzucają piłki w górę i starają się je złapać. Ćwiczenie można
wykonać również w siadzie.
- Rzucanie piłki z odbiciem o podłogę.
Dzieci stoją przodem do siebie, w odległości około 2 m. Jedno dziecko trzyma w dłoniach
piłkę. Dzieci rzucają piłkę do siebie tak, aby przed złapaniem przez partnera piłka odbiła
się od podłogi
Łapanie piłki po klaśnięciu.
Dzieci stają z piłkami w dłoniach. Rzucają piłki w górę, klaszczą w dłonie i starają się złapać
opadające piłki.
Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku – rysunek –proszę o przesłanie swoich prac na maila grupowego
Ćwiczenia relaksacyjne Odpoczynek u babci (techniką relaksacji Jacobsona).
Dzieci leżą wygodnie na kocykach lub na dywanie, nogi mają wyciągnięte, ramiona ułożone wzdłuż tułowia tak, aby się nie dotykały.
− Zegnij prawe ramię tak, by naprężyć biceps. Jesteś silny, bardzo silny, naprężaj go mocno. Czujesz, jak bardzo napięte są twoje mięśnie?
− Wykonaj to samo ćwiczenie lewą ręką.
− Naciśnij, jak możesz najsilniej, pięścią prawej ręki klocek (z plastiku) położony po twojej
prawej stronie. Jeśli jesteś silny, twoje mięśnie są napięte. Teraz rozluźnij mięśnie. Jesteś
znowu słaby. Nie naciskaj już. Czujesz ulgę, mięśnie się rozluźniły. Wykonaj to samo ćwiczenie
z pięścią lewej ręki.
− Teraz chwilę odpocznij – leż i oddychaj spokojnie, równo. Twoje ręce odpoczywają.
− Teraz silna będzie twoja prawa noga. Włóż klocek pod kolano i mocno ściśnij nogę w kolanie.
Teraz twoja noga słabnie – rozluźniasz mięśnie, wypuszczasz klocek. (Wykonaj to samo
ćwiczenie lewą nogą).
− A teraz zobaczymy, czy masz tyle siły, żeby napełnić powietrzem swój brzuch. Wciągnij mocno
powietrze w płuca i napnij brzuch jak balon, mocno. Teraz wypuść powietrze, rozluźnij
mięśnie – poczujesz ulgę.
− Naciśnij mocno głową dywan (poduszkę), na którym (której) leżysz – głowa jest bardzo silna.
Naciskasz mocno. Teraz rozluźnij mięśnie – głowa już nie naciska na dywan, odpoczywasz,
czujesz ulgę.
− Jesteś niezadowolony i zły, bo ktoś zniszczył twoją budowlę z klocków. Marszczysz mocno
czoło, jeszcze mocniej. Teraz rozluźnij mięśnie, niech odpoczną – czoło jest gładkie.
− Teraz mocno zaciśnij powieki, jeszcze mocniej. Teraz rozluźnij je i odpocznij.
− A teraz zaciśnij mocno szczęki, niech dotykają zębów. I dolna, i górna szczęka jest silna, zęby
mocno naciskają na siebie. Teraz rozluźnij szczęki. Czujesz ulgę?
− Ułóż wargi tak, jakbyś chciał powiedzieć och (albo zrób ryjek), i napnij mocno mięśnie ust.
Teraz rozluźnij mięśnie.
Poszczególne ćwiczenia trwają bardzo krótko – od 10 do 15 sekund. Tyle samo trwają przerwy
między ćwiczeniami.
To są tylko propozycje zabaw.
A może wspólny mecz, lub wyjazd rowerem na wycieczkę do lasu lub spacer na najbliższy stadion sportowy Przypominam nasze zeszłoroczne hasło: „Zamiast siedzieć przy komputerze wolę jeździć na rowerze!”
.