Poniedziałek 12.04.2021 Chustolandia

Poniedziałek 12.04.2021 Chustolandia

Witajcie Krasnoludki!

W tym tygodniu będziemy realizować tematykę Kosmosu.

Miłej pracy i zabawy Kochani. Oto propozycje do wykonania na dzisiaj.

Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej Kwiecień.

Chodzi Kwiecień po świecie

w fiołkowym berecie,

z czarodziejską pałeczką w kieszeni.

Za pomocą pałeczki

w ciągu małej chwileczki

wszystkie rzeczy potrafi odmienić.

Koniom – skrzydła doczepia,

krowę zmieni w fortepian,

tort upiecze ze śniegu,

strusia wyśle na biegun,

dom na dachu postawi,

klucz zmajstruje żurawi,

księżyc w czapkę ubierze,

gwiazdy zmieni w talerze,

z klombu zerwie dwa słonie,

by pachniały w wazonie,

z papug zrobi tygrysy,

które jedzą irysy,

sto kogucich grzebieni

w wielkie góry zamieni –

ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

Zwracanie uwagi na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu; przypomnienie nazwy miesiąca, który występował przed kwietniem, i tego, który nastąpi po nim.

Wypowiedzi dzieci na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień

w wierszu czarodziejską pałeczką; wyjaśnianie, dlaczego nie mogą mieć one miejsca; zwracanie uwagi na humor zawarty w utworze.

  • Zabawa Jestem kwietniem i wyczaruję…

Pałeczka do czarowania.

Dziecko porusza pałeczką i kończy zdanie: Jestem kwietniem i wyczaruję…, wymyślając coś nieprawdopodobnego.

  • Wyjaśnianie przez dzieci znaczenia przysłowia: Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.

 Zabawa z wstążkami, chusteczkami, frotkami w kolorach: zielonym, czerwonym, żółtym, niebieskim.

Dzieci oglądają je, dotykają nimi twarzy – z otwartymi, a potem z zamkniętymi oczami.

Podrzucają je i łapią. Potem określają cechy  (jakie one są): delikatne, lekkie…

Zabawa na odprężenie.

Dzieci tańczą z chustkami, wstążkami, frotkami przy nagraniu spokojnej muzyki.

Zabawa Jesteśmy na planecie Chustolandia.

Rodzic mówi, że istnieje planeta, na której mieszkańcy noszą chustki (wstążki) na różnych częściach ciała. Ta planeta nazywa się Chustolandia.

Dzieci noszą chustki( wstążki, frotki) na różnych częściach ciała. Co kilka minut zmieniają miejsca, na których je kładą.

Poruszanie się w zależności od koloru podniesionej chustki.

Rodzic umawia się z dziećmi , że gdy podniesie ( chustkę, frotkę, wstążkę):

– zieloną – dzieci będą stać w miejscu,

– czerwoną– będą poruszać się, jakby były kosmonautami na Księżycu,

– żółtą – będą się czołgać, jakby przygniatała je siła przyciągania (grawitacji) nowej

planety,

– niebieską – będą poruszać się jak roboty.

Układanie rymowanek o kolorach chustek (wstążek, frotek).

Dzieci wspólnie z R. układają rymowanki.

Zabawę rozpoczyna R., mówiąc:

Czerwony, czerwony to mój kolor ulubiony.

Niebieski, niebieski to… (kolor królewski).

Zielony, zielony to… (kolor trafiony).

Żółty, żółty kolor mam. Kto go zechce… (to mu dam).

Zabawa Dokończ.

Dzieci kończą porównania, podając swoje przykłady.

Czerwony jak…

Niebieski jak…

Różowy jak…

Żółty jak…

Wypowiedzi dzieci na temat: Co by było, gdyby na Ziemi wszystko było czerwone (niebieskie, różowe…)?

Zabawa ruchowa Dotknij.

Dzieci poruszają się przy muzyce. Podczas przerwy w grze mają dotknąć jakiegoś przedmiotu

w kolorze, którego nazwę podał R.

Rysowanie wymyślonej planety: jej mieszkańców, roślin, zwierząt w wybranym, jednym kolorze, np. czerwonym (niebieskim, zielonym, różowym).

Kartki, kredki.

Wspólne oglądanie prac. Nadawanie nazw narysowanym planetom.

Umieszczenie pracy dziecka w widocznym miejscu

 

Udanej pracy i miłego dnia

Dodaj komentarz