Zabawy na dzisiejsze popołudnie:
Mam 10 palców małych do zabawy doskonałych.
(dzieci podnoszą dłonie do góry, na wysokości twarzy)
Mogę wszystko zrobić nimi – paluszkami malutkimi!
(dzieci nadal trzymają dłonie na wysokości twarzy i dodatkowo ruszają paluszkami)
Mogę zamknąć je w piąsteczki lub rozłożyć jak chusteczki,
(zgodnie z treścią dłonie zamykają w piąstki a następnie rozkładają je przed sobą)
Mogę w słonko je zamienić, albo schować do kieszeni.
(w rozłożonych dłoniach dzieci „rozczapierzają” paluszki a następnie wkładają do kieszeni)
Mogę podnieść je wysoko lub rozłożyć tak szeroko,
(dzieci podnoszą ręce wysoko do góry a następnie rozkładają je w bok)
Mogą w koszyk je zaplatać albo jak motylek latać.
(dzieci splatają dłonie palcami ze sobą, potem udają machanie skrzydełkami)
Mogę je ustawić w rządku lub rozpocząć od początku!
(dzieci łączą ze sobą paluszki w obu dłoniach)
Ćwiczenia słuchowe- Potrzebne będą: Gazeta, torebka foliowa, folia aluminiowa, kredki, pudełko plastikowe, bluza z suwakiem.
- eksperymentuje wraz z dziećmi z wytwarzaniem dźwięków powstałych przez: darcie gazety, szuranie torebką foliową, stukanie palcem w folię aluminiową, stukanie kredką w pudełko plastikowe, zasuwanie suwaka przy bluzie itp.
Dzieci słuchają dźwięków i próbują je rozpoznać.
Hanna Tomaszewska