„Ogród w kolorach tęczy” – poniedziałek 15.06.2020

Witajcie Motylki

Na początek zapraszam was do zabawy paluszkowej

Kolorowe skrzaty (Gabriela Gąsienica)

Skrzaty mieszkały w ogrodzie i tam bawiły się co dzień. –  dzieci podnoszą rękę i rozkładają szeroko palce lewej dłoni

 Nie widać skrzatów. Dlaczego? Bo bawią się w chowanego! – zaciskają palce w pięść i ukrywają za rozłożoną prawą dłonią

 Spójrz, za drzewem się schowały. Wyszedł pierwszy – czerwony cały. wyciągają kciuk między palce prawej dłoni i machają nim

 Zaraz za nim pomarańczowy zerka…  – wystawiają palec wskazujący i machają nim

 Widać też kawałek żółtego sweterka.  – wystawiają palec środkowy i machają nim

 Wśród liści ukrył się skrzat zielony.wystawiają palec serdeczny i machają nim

 O, niebieski też już znaleziony!–  wystawiają mały palec i machają nim

 A gdzie pozostałe skrzaty?  – drapią palcem wskazującym w czoło

 Wąchają na łące kwiaty.  Aaaa… a psik!

2.  Posłuchajcie bajki o skrzatach z zabawy paluszkowej

„Ogród w kolorach tęczy” Gabrieli Gąsienicy

Odpowiedzcie na pytania :

  • O czym marzył skrzat Zielonek?
  • Czy spełniło się jego marzenie?
  • W jaki sposób kolory tęczy zagościły w jego ogródku?
  • Kto pomógł spełnić marzenie Zielonka?
  •  Czy pamiętacie imiona skrzatów, które przyniosły do ogródka Zielonka kwiaty?
  • Pamiętasz jakie kwiaty zasadziły skrzaty w ogrodzie Zielonka?

 

3. Wyczarujmy tęczę  – eksperymenty badawcze

  • Tęcza w domu

Materiały: latarka, lusterko, płytkie naczynie, woda, biały arkusz papieru.

Wykonanie: Do naczynia nalewamy wodę i  zanurzamy w  niej lustro, opierając je o  ściankę naczynia pod lekkim kątem. Na zanurzoną część lustra kierujemy światło latarki, a w odległości około 50-80 cm od latarki przytrzymujemy białą kartkę, aby przechwyciła źródło światła odbite w lustrze. Na arkuszu powinna pojawić się tęcza.

  •  Tęcza w  ogrodzie.

Materiały: wąż ogrodowy z  funkcją zraszania (jeżeli takiej nie ma, można przysłonić końcówkę węża palcem, aby spowodować wydobywanie się wody z  węża w  postaci mgiełki).

Wykonanie: W  słoneczny dzień ustawiamy się tyłem do słońca i rozpryskujemy wodę, czekając, aż pojawi się złudzenie optyczne zwane tęczą – należy pamiętać, że nie z  każdego miejsca będzie ona widoczna, więc warto, aby dzieci stały w  różnych miejscach. Osoba, która jako pierwsza zauważy tęczę, pokazuje dzieciom

4. Kilka kart pracy do wykonania :

karty pracy 5- latki nr 33, 34   Plac_zabaw_Pieciolatek_Cz.4

Karty pracy 6-latki nr  39, 40   Plac_zabaw_Szesciolatek_Cz.4

Elementy do wklejeni  w kartach pracy są na końcu pliku do wydrukowania i wycięcia

Zadania Misiowej Mamy

Wakacje! Już niedługo wakacje! Mały Miś nie może się doczekać, a Wy?
1. Na wakacje możemy się wybrać rożnymi środkami transportu. Obejrzyj krótką bajeczkę na ten temat. https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg
2. Spróbuj samodzielnie lub przy pomocy mamusi/tatusia wykonać samolot z papieru https://www.youtube.com/watch?v=mvHPce3viWs
3. Rozwiąż wakacyjne karty pracy https://przedszkolankowo.pl/…/WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-…

 

Agnieszka Skrzyszewska

Dodaj komentarz