Witajcie Motylki
Na początek zapraszam was do zabawy paluszkowej
Kolorowe skrzaty (Gabriela Gąsienica)
Skrzaty mieszkały w ogrodzie i tam bawiły się co dzień. – dzieci podnoszą rękę i rozkładają szeroko palce lewej dłoni
Nie widać skrzatów. Dlaczego? Bo bawią się w chowanego! – zaciskają palce w pięść i ukrywają za rozłożoną prawą dłonią
Spójrz, za drzewem się schowały. Wyszedł pierwszy – czerwony cały. – wyciągają kciuk między palce prawej dłoni i machają nim
Zaraz za nim pomarańczowy zerka… – wystawiają palec wskazujący i machają nim
Widać też kawałek żółtego sweterka. – wystawiają palec środkowy i machają nim
Wśród liści ukrył się skrzat zielony. – wystawiają palec serdeczny i machają nim
O, niebieski też już znaleziony!– wystawiają mały palec i machają nim
A gdzie pozostałe skrzaty? – drapią palcem wskazującym w czoło
Wąchają na łące kwiaty. Aaaa… a psik!
2. Posłuchajcie bajki o skrzatach z zabawy paluszkowej
„Ogród w kolorach tęczy” Gabrieli Gąsienicy
Odpowiedzcie na pytania :
- O czym marzył skrzat Zielonek?
- Czy spełniło się jego marzenie?
- W jaki sposób kolory tęczy zagościły w jego ogródku?
- Kto pomógł spełnić marzenie Zielonka?
- Czy pamiętacie imiona skrzatów, które przyniosły do ogródka Zielonka kwiaty?
- Pamiętasz jakie kwiaty zasadziły skrzaty w ogrodzie Zielonka?
3. Wyczarujmy tęczę – eksperymenty badawcze
- Tęcza w domu
Materiały: latarka, lusterko, płytkie naczynie, woda, biały arkusz papieru.
Wykonanie: Do naczynia nalewamy wodę i zanurzamy w niej lustro, opierając je o ściankę naczynia pod lekkim kątem. Na zanurzoną część lustra kierujemy światło latarki, a w odległości około 50-80 cm od latarki przytrzymujemy białą kartkę, aby przechwyciła źródło światła odbite w lustrze. Na arkuszu powinna pojawić się tęcza.
- Tęcza w ogrodzie.
Materiały: wąż ogrodowy z funkcją zraszania (jeżeli takiej nie ma, można przysłonić końcówkę węża palcem, aby spowodować wydobywanie się wody z węża w postaci mgiełki).
Wykonanie: W słoneczny dzień ustawiamy się tyłem do słońca i rozpryskujemy wodę, czekając, aż pojawi się złudzenie optyczne zwane tęczą – należy pamiętać, że nie z każdego miejsca będzie ona widoczna, więc warto, aby dzieci stały w różnych miejscach. Osoba, która jako pierwsza zauważy tęczę, pokazuje dzieciom
4. Kilka kart pracy do wykonania :
karty pracy 5- latki nr 33, 34 Plac_zabaw_Pieciolatek_Cz.4
Karty pracy 6-latki nr 39, 40 Plac_zabaw_Szesciolatek_Cz.4
Elementy do wklejeni w kartach pracy są na końcu pliku do wydrukowania i wycięcia
Zadania Misiowej Mamy
Wakacje! Już niedługo wakacje! Mały Miś nie może się doczekać, a Wy?
1. Na wakacje możemy się wybrać rożnymi środkami transportu. Obejrzyj krótką bajeczkę na ten temat. https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg
2. Spróbuj samodzielnie lub przy pomocy mamusi/tatusia wykonać samolot z papieru https://www.youtube.com/watch?v=mvHPce3viWs
3. Rozwiąż wakacyjne karty pracy https://przedszkolankowo.pl/…/WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-…
Agnieszka Skrzyszewska