Nasze propozycje działań na 14.04 (wtorek)

Nasze propozycje działań na 14.04 (wtorek)

 

Dzień dobry.  Po  świętach się spotykamy i do zabawy zapraszamy. J

  1. Na początek zapraszam Was do świątecznych wspomnień. Dokończ zdania: „Pomogłam/em rodzicom przygotować na święta ……..” i „W święta najbardziej podobało mi się ………..ponieważ…………”. Jestem bardzo ciekawa waszych odpowiedzi. Możecie się nimi podzielić na naszej grupie na Facebooku lub grupowym meilu, mile widziane zdjęcia J

 

  1. Święta to czas lenistwa i objadania się 😉 dlatego na początek zapraszam Was na sprawdzian wytrzymałości

https://www.youtube.com/watch?v=wbtauENJlzg

 

  1. Następnie zachęcam do obejrzenia filmu pt. „W kontakcie z naturą”. Dowiecie się w jaki sposób każdy z nas może zadbać o środowisko.

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Ciekawe czy Wasi rodzice wiedzą

 

  1. Nie może oczywiście zabraknąć kodowania 😉 Dzisiaj Waszym zadaniem będzie narysować kolorowe wieże. Pamiętajcie, że kolor kubeczka musi być zgodny z przedstawionym kodem tzn. musicie sprawdzić jaki kolor oznacza jaką ilość.
  1. Tradycyjnie o godzinie 10.00 Poranek Freblowski na Froebel.pl.

 

Zestaw zabaw od Misiowej Mamy:

 

Przedsiębiorczość ? Ależ oczywiście! Przedsiębiorczy przedszkolak to dziecko samodzielne w każdej dziedzinie, umiejące podejmować decyzje, kreatywne i zdobywające wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania pieniędzmi. Mały Miś pomoże dzieciom zdobyć właśnie te umiejętności.
1) „Skrzynia skarbów”– zabawa doskonaląca percepcję dotykową. Rodzic przygotowuje „skrzynię skarbów” – kartonowe pudełko z otworem. Ukrywa w jego wnętrzu różne przedmioty związane z tematyką zajęć. Zadaniem dziecka jest próba ich rozpoznania za pomocą dotyku. Następnie dziecko pokazuje przedmiot, który wylosowało i sprawdza, czy odgadło. Rozmowa z dzieckiem na temat: Co jest dla ciebie cenne/wartościowe?

2) Co wiesz o pieniądzach? – dziecko wciela się w role specjalisty do spraw pieniędzy. Opowiada o tym, co wie o pieniądzach. Jeśli nie wypowiada się spontanicznie, rodzic pomaga mu, zadając dodatkowe pytania, np.: Komu są potrzebne pieniądze? W jaki sposób powstają pieniądze? Co możemy kupić za pieniądze? Skąd mamy pieniądze? Z czego są zrobione pieniądze? Czy zawsze istniały pieniądze?
Prosimy o zapisywanie zabawnych wypowiedzi dzieci – utworzymy specjalny post na ten temat.

3) Obejrzenie filmiku edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”. https://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo

 

Moduł  „Mali przedsiębiorcy” będzie trwał przez cały ten tydzień i jest już kolejnym modułem w ramach realizacji projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”.  Nauczanie na odległość utrudnia nam dokumentowanie jego realizacji. W związku z tym zwracamy się do Państwa z prośbą o przesłanie nam zdjęć z wykonanych zadań zaproponowanych przez Misiową Mamę.  Potrzebujemy tylko 3 zdjęcia z całego tygodnia. Bardzo liczymy na Państwa pomoc.

 

Anna Sankowska

Dodaj komentarz