Witam kochane Motylki
Powitanie na łące
(Joanna Wołoch)
Na łące wszystkie owady się witają: — dzieci kłaniają się partnerowi
biedronki skrzydełkami pozdrawiają, – machają do siebie
żuczki piątki przybijają. – przybijają piątki
Pszczoły głośno bzyczą: bzy-bzy-bzy,- naśladują odgłosy wydawane przez pszczoły
a jak się przywitasz ty? – wymyśl swój sposób przywitania
- Dziś poukładamy rytmy. Zabawa ta rozwija umiejętność skupienia uwagi na prawidłowościach oraz sprzyja dostrzeganiu regularności.
Przygotujcie sobie nakrętki plastikowe, klocki i kredki ołówkowe. Gotowi to zaczynamy!
2. Zapraszam was do zabawy przy piosence '”Bzycząca zabawa „.
Przygotujcie sobie instrumenty – czyli drewniane i metalowe łyżki , gazetę. Stworzymy akompaniament do piosenki .
W trakcie refrenu gdy pojawią się słowa – Bzyk-bzyk-bzyk – zagrają łyżki drewniane
Cyk-cyk-cyk – zagrają łyżki metalowe
Psyt-psyt-psyt – delikatnie uderzajcie palcami w gazetę
Gotowi to zaczynamy!!!
Spróbujcie opowiedzieć na pytanie : Z kim tańczyła biedronka?, Z kim nie chciała tańczyć biedronka? kto nie chciał zatańczyć z biedronką”
Spróbujcie nauczyć się piosenki
Bzycząca zabawa
(sł. Monika Majewska, muz. Andrzej Zagajewski)
1.Na zielonej łące zabawa niebywała,
stonoga aż wypieków na buzi dostała.
Z chrabąszczem na trawie wywija piruety,
biedronka nie chce z żukiem zatańczyć niestety.
Ref: Bzyk-bzyk-bzyk, bzyk-bzyk-bzyk – biedronko moja miła,
bzyk-bzyk-bzyk, bzyk-bzyk-bzyk – z kim byś zatańczyła?
- Na zielonej łące zabawa doskonała,
biedronka wnet do tańca pająka wybrała,
lecz biedak się speszył, splątały mu się nóżki,
przykleił się do sieci i uwolnił muszki.
Ref: Cyk-cyk-cyk, cyk-cyk-cyk – biedronko moja miła,
cyk-cyk-cyk, cyk-cyk-cyk – z kim będziesz tańczyła?
- Na zielonej łące zabawa wyśmienita,
motylek z żukiem tańczy tango, choć już świta.
Tańczą osy, bąki, mróweczek nikt nie zliczy,
biedronka sama w kącie, swoje kropki liczy.
Ref: Psyt-psyt-psyt, psyt-psyt-psyt – biedronko moja miła,
psyt-psyt-psyt, psyt-psyt-psyt – zabawa się skończyła.
3. Pamiętajcie o porankach Freblowskich
Zadania Misiowej Mamy
Dzisiaj zapraszam do poważnych rozmów Dzieci przecież mają swoje zdanie, pomysły i spostrzeżenia
1. Porozmawiaj z rodzicem na temat zalet mieszkania w dużym mieście/małym miasteczku/na wsi (w zależności od miejsca zamieszkania dziecka). Co Ci się podoba, co nie, co chciałbyś zmienić?
Zadanie dodatkowe: czy wiesz kto zarządza Twoim miastem/wsią? Burmistrz, prezydent, sołtys, a może król?
2. Wymień sklepy w których możesz dokonać zakupów w Twojej miejscowości. Ile nazw sklepów potrafisz wymienić? Do którego z nich chodzisz najczęściej?
3. Wykonaj kolejną kartę do przewodnika pt: Moja miejscowość za 100 lat
Agnieszka Skrzyszewska