Jak to z żabką było – czwartek 7.05.2020

Witajcie Krasnoludki

Dzisiaj zapoznamy się z cyklem rozwoju żabki . Obejrzyjcie uważnie ilustracje opowiedzcie rodzicom co się dzieję na tych ilustracjach.

_W_świecie_żab

Ułóżcie historyjkę obrazkową ” Jak to z żabką było”

rozwój żaby – historyjka obrazkowa i kolorowanka

„Wyścigi żab” ‒ na podłodze w jednej części pokoju ułóż linię startu, a po przeciwnej stronie – linię mety (możesz do tego wykorzystać np. skakankę). Poproś, aby dziecko stanęło na linii startu i na hasło „start!” przemieściło się do linii mety w ustalony sposób, np. skacząc obunóż, na jednej noce, układając stopę za stopą. Możesz mierzyć czas, proponować inny sposób przemieszczania się, a także wziąć udział w rywalizacji!

Zabawa rozwija sprawność fizyczną dziecka, równowagę i koordynację ruchową. Element rywalizacji wpływa na rozwój w obszarze emocjonalnym, a udział w zabawie rodzeństwa i rodziców przyczynia się do kształtowania poczucia przynależności do rodziny.

„Co zniknęło” ‒ Poproś, aby dziecko przyjrzało się wybranemu miejscu w domu, np. przedmiotom ustawionym na półce, i zapamiętało je. Poproś, aby się odwróciło, a w tym czasie zmień ułożenie elementów, dodaj lub schowaj wybrany przedmiot. Zachęć dziecko do odgadnięcia, co się zmieniło.

Zabawa rozwija spostrzegawczość i pamięć. Stosowanie określeń nad, pod, obok, za, przed, z lewej strony, z prawej strony (w wypadku starszych dzieci) rozwija orientację w przestrzeni i kształtuje umiejętności matematyczne.

 

Dorota Jońska

Dodaj komentarz