Ćwiczenia gimnastyczne

Ćwiczenia gimnastyczne –– metoda zabawowa i zadaniowa z elementami ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.

 

− „Szukaj koloru zielonego…” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach, na hasło: Szukaj koloru zielonego, czerwonego itd. ! – dzieci dotykają wywołanego koloru .

W parach witają się: ręce, łokcie, kolana, barki, plecy, pięty itp.

− „Ukłon japoński” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

Dzieci siedzą w siadzie klęcznym naprzeciwko rodzica w parach na odległość wyciągniętych ramion.

Kłaniają się sobie na zmianę raz jedno, raz drugie dziecko.

− „Lusterko” – zabawa naśladowcza.

Dzieci stoją naprzeciwko rodziców. Jedno wykonuje jakiś ruch, a współćwiczący naśladuje go.

Po wykonaniu kilku ruchów dzieci i rodzice zamieniają się rolami.

− „Mosty” – zabawa z czworakowaniem.

Dziecko robi mostek – klęk podparty. Rodzic  przechodzi na czworakach pod mostkiem. Dzieci i rodzice ćwiczą na zmianę.

− „Kto silniejszy” – ćwiczenie mięśni brzucha.

Dzieci siedzą w siadzie prostym rozkrocznym, jedna stopa znajduje się między kolanami współćwiczącego, trzymają się za ręce. Raz dziecko, a raz rodzic  kładzie się na plecach, przeciągając

partnera. R. zwraca uwagę, aby dzieci trzymały głowy wysoko.

− „Dmuchawce” – ćwiczenie oddechowe.

Dzieci i rodzice leżą naprzeciwko siebie i dmuchają na kulki z waty.

− „Drabina” – ćwiczenie równoważne.

Dziecko kładzie się na plecach z szeroko rozstawionymi nogami. Rodzic przechodzi między nogami współćwiczącego jak po drabinie, następnie zmiana.

− „Budzę cię” – ćwiczenie relaksacyjne.

Dzieci leżą na plecach w pozycji korekcyjnej – ręce pod głową, nogi ugięte w kolanach, stopy razem, oczy zamknięte. R. mówi miłe słowa do dziecka cichym głosem, następnie zamiana.

− Dzieci i rodzice  maszerują po obwodzie koła i wyklaskują rytm.

 

Zabawy ruchowe  w ogrodzie ( dla dzieci które mają swoje podwórko).

 

„Polowanie na potwora” – zabawa ruchowa w ogrodzie.

Dzieci idą za R. i na jego hasła wykonują odpowiednie czynności:

Po wysokiej trawie! – podnoszą wysoko kolana,

Przedzieramy się przez gęste zarośla! – naśladują ruchy odgarniania gałęzi,

Przepływamy przez rzekę! – naśladują ruchy pływackie,

Po gęstym błocie! – nogi grzęzną w błocie, dzieci unoszą je z trudem,

Pod górę! – naśladują ruchy wspinania się.

Na hasło: Potwór, ratujmy się! – wszyscy uciekają na miejsce startu

 

 

Dorota Jońska

Dodaj komentarz