Aktywność na 04.11.2021-czwartek

I    Zapraszam was do zagrania w grę interaktywną „Słowo na literę”    https://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke

Karta pracy, cz. 1, s. 68. Dzieci wybrały się na jesienny spacer. Popatrz na obrazki i do każdego z nich ułóż zdanie. Policz z ilu wyrazów składa się zdanie. Jesienna szaruga  Pod każdym narysuj tyle liści, ile wyrazów jest w zdaniu, które ułożyłeś

Pamiętacie jaka była prognoza pogody na dziś ? Czy się sprawdziła? Pamiętajcie o uzupełnieniu swojego kalendarza.

II Krążenie wody w przyrodzie

opowiadanie o kropelce wody https://www.youtube.com/watch?v=5nGdkiQd3NE

film edukacyjny https://vod.tvp.pl/video/abc-wszystko-wie,odc-13,17856461

https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM

Zabawa ruchowa – Podskocz (klaśnij, wstań, tupnij itp.), jeśli usłyszysz wyraz rozpoczynający się np. głoską ………….

Eksperymenty z wodą:

  1. Co rozpuszcza się w wodzie?    do szklanek z wodą wsypujemy różne rzeczy i zgadujemy, co się rozpuści, a co nie, Wrzucanie do wody różnych produktów spożywczych:
    soli, cukru, ziarenek pieprzu, kakao,  piasku, mąki , ryż, kawa, olej, itp. Wnioski: nie wszystko rozpuszcza się
    w wodzie.
  2. Sprawdzanie smaku i zapachu wody. Wniosek: woda jest bez smaku i zapachu. Czy można to zmienić? Tak, dodając np. olejku zapachowego do ciast, soku cytrynowego itp.
  3. Farbowanie wody kolorową bibułą
  4. Przelewanie z miski do miski – można użyć dwóch naczyń, z których jedno wypełniamy wodą. Za pomocą kubka lub chochli dziecko musi przelać wodę z jednego do drugiego. Ćwiczymy wówczas sprawność motoryczną. Rodzeństwo może urządzić zawody – kto szybciej przeleje.
  5. „Co pływa, co tonie „– do miski z wodą wrzucamy różne przedmioty, np. metalowy klucz, piórko, guzik, kora drzewa, drewniany patyczek, liść, gąbka. Sprawdzamy, co będzie pływać, a co tonąć i próbujemy zgadnąć, dlaczego
  6.  Eksperyment „Wędrująca woda” to ciekawe doświadczenie, które wymaga od dziecka nieco cierpliwości. Do zabawy przygotujcie 6 szklanek podobnej wysokości. Do co drugiej wlewamy wodę, a następnie dodajemy barwnik. Jeśli nie macie barwników, wodę można łatwo zabarwić wkładając do szklanki z ciepłą wodą kolorową bibułę. Do przygotowanych szklanek wkładamy złożone w paski papierowe ręczniki. Całe doświadczeni w przyśpieszonym tempie możecie obejrzeć tutaj :https://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44&t=1s
    https://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44

III. Kochani to już ostatnie 2 zadania dla Was i już jutro się zobaczymy.

Razem z rodzicem lub domownikami pobawcie się w zabawę „Gdzie spadła kropla”– połóżcie kroplę gdzieś w domu/ pokoju i spróbujcie określić jej położenie używając określeń : na, pod, za, przed, z lewej ,z prawej, z tyłu, z przodu.

Zabawa rytmiczna – W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI Dźwięki wysokie i niskie utrwalająca dźwięki wysokie i niskie wrażliwość słuchową   https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

Do zobaczenia w przedszkolu

Joanna Plewka

Dodaj komentarz