Witajcie Motylki dziś wybierzemy się na zamek do króla Kaprysa
Przygotujcie sobie 8 klocków w kształcie sześcianu ( przypominające kwadrat)lub prostopadłościanu (przypominające prostokąt). Wydrukujcie wytnijcie pokolorujcie sylwetkę króla Kaprysa. Możecie doczepić słomkę lub wykałaczkę i zrobić kukiełkę.
Jesteście gotowi to zaczynamy!
Ułóżcie z klocków to o co prosić was będzie król Kaprys
- „Zamek króla Kaprysa”
Mieszkał w pięknym zamku król co Kaprys się zwał.
Codziennie król Kaprys kaprysy nowe miał.
Dostał od poddanych osiem klocków ładnych
– Co ja z nimi zrobię? Pomysłów nie mam żadnych.
Lecz rodzi się pierwszy – oto właśnie on,
ułóż dla Kaprysa z jego klocków tron
Lecz Kaprys nadal kaprysi uparcie
– Zrób mi w tym tronie wygodne oparcie
Kaprys króla nadal trwa
– Teraz chce mieć trony dwa
Zmęczył się Kaprys od kapryszenia zbuduj mu łoże do poleżenia
Rozmowa dotycząca treści utworu kierowana pytaniami:
Dlaczego król nazywał się Kaprys? Co zbudowali jego poddani z klocków? Nad czym mógł jeszcze kaprysić? Co można jeszcze dla niego zbudować
2. Zbudujcie dla króla Kaprysa zamek . Do budowy zamku możecie użyć klocków jakich chcecie.
3. Wykonajcie karty pracy 5- latki nr 7,8 Plac_zabaw_Pieciolatek_Cz.4
karty pracy 6-latki nr 7, 8 Plac_zabaw_Szesciolatek_Cz.4_
Elementy do klejenia znajdują się na końcu pliku
- „Pisanie książki” – zabawa relaksacyjna.
Zapraszamy do zabawy rodziców . Rodzice recytują wierszyk, a dzieci wykonują na plecach rodzica umówione ruchy i gesty.
Napiszę dla ciebie książeczkę – masażyk
Joanna Wasilewska
Napiszę dla ciebie książeczkę.
Rozłożę karteczkę Ruchy wygładzające dłońmi po całych plecach.
napiszę zdanie Rysowanie pętelek.
i postawię kropeczkę Lekkie stuknięcie palcem.
Książka będzie o kotku,
co siedział sobie na płotku Rysowanie długich linii całą dłonią.
O piesku co gonił motyle Przebieranie opuszkami palców obu dłoni od dołu do góry.
a potem usiadł na chwilę Całe dłonie przyciśnięte do pleców.
O rybkach co w strumieniu
migały wśród kamieni Wykonywanie falistych ruchów grzbietem dłoni
I jeszcze o słońcu Dłoń leży na plecach, aż poczuje ciepło.
i burzy Delikatne oklepywanie całych pleców.
i o błocie w kałuży. Ugniatanie całymi dłońmi.
Na koniec wygładzam karteczkę Ruchy wygładzające.
opowiedzieć ci jeszcze troszeczkę? Wyszeptanie do ucha dziecka /rodzica.
- Oczywiście zapraszamy na „Poranki Froeblowskie„ na stronie www.froebel.pl
Zabawy Misowej Mamy
Nie ma życia bez wody! Dziś porozmawiamy o tym, jak wielkim jest skarbem i jak należy ją oszczędzać.
1. Posłuchaj wiersza: „Chora rzeka” J. Papuzińskiej i odpowiedz na pytania:
Co śniło się kotkowi?
Co może zatruć rzekę?
Czy życie w brudnej, zanieczyszczonej wodzie jest możliwe?
Jak można oszczędzać wodę?
2. Przeprowadźcie wybrany eksperyment z wodą http://www.malaretencja.pl/…/ZABAWY_I_DOSWIADCZENIA__Z_WODA…
3. Otwórz szafkę z butami. Znajdź buty, które mógłbyś ubrać w deszczową pogodę. Wybierz buty dla mamy/taty. Jeśli pozwolą zrób małą przechadzkę po domu w butach dorosłego
Miłego dnia
Agnieszka Skrzyszewska