„Zamek króla Kaprysa” – czwartek 23.04.2020

Witajcie Motylki dziś wybierzemy się na zamek do króla Kaprysa

Przygotujcie sobie  8 klocków w kształcie sześcianu ( przypominające kwadrat)lub prostopadłościanu (przypominające prostokąt).  Wydrukujcie  wytnijcie pokolorujcie sylwetkę króla Kaprysa. Możecie doczepić słomkę lub wykałaczkę i zrobić kukiełkę.

sylwetka króla Kaprysa

Jesteście gotowi to zaczynamy!

Ułóżcie z klocków to o co prosić was będzie król Kaprys

  1. „Zamek króla Kaprysa”

Mieszkał w pięknym zamku król co Kaprys się zwał.

Codziennie król Kaprys kaprysy nowe miał.

Dostał od poddanych osiem klocków ładnych

– Co ja z nimi zrobię? Pomysłów nie mam żadnych.

Lecz rodzi się pierwszy – oto właśnie on,

ułóż dla  Kaprysa  z jego  klocków tron

Lecz Kaprys nadal kaprysi uparcie

– Zrób mi w tym tronie wygodne oparcie

Kaprys króla nadal trwa

– Teraz chce mieć trony dwa

Zmęczył się Kaprys od kapryszenia zbuduj mu łoże do poleżenia

 

Rozmowa dotycząca treści utworu kierowana pytaniami:

Dlaczego król nazywał się Kaprys? Co zbudowali jego poddani z klocków? Nad czym mógł jeszcze kaprysić? Co można jeszcze dla niego zbudować

 

2. Zbudujcie dla króla Kaprysa zamek . Do budowy zamku możecie użyć klocków jakich chcecie.

3. Wykonajcie karty pracy 5- latki nr 7,8     Plac_zabaw_Pieciolatek_Cz.4

karty pracy 6-latki nr 7, 8    Plac_zabaw_Szesciolatek_Cz.4_

Elementy do klejenia znajdują się na końcu pliku

  1. „Pisanie książki” – zabawa relaksacyjna.

Zapraszamy do zabawy rodziców . Rodzice recytują wierszyk, a dzieci wykonują na plecach rodzica umówione ruchy i gesty.

Napiszę dla ciebie książeczkę  – masażyk

Joanna Wasilewska

Napiszę dla ciebie książeczkę.

Rozłożę karteczkę          Ruchy wygładzające dłońmi po całych plecach.

napiszę zdanie                Rysowanie pętelek.

i postawię kropeczkę       Lekkie stuknięcie palcem.

Książka będzie o kotku,

co siedział sobie na płotku     Rysowanie długich linii całą dłonią.

O piesku co gonił motyle     Przebieranie opuszkami palców obu dłoni od dołu   do góry.

a potem usiadł na chwilę     Całe dłonie przyciśnięte do pleców.

O rybkach co w strumieniu

migały wśród kamieni        Wykonywanie falistych ruchów grzbietem dłoni    

I jeszcze o słońcu              Dłoń leży na plecach, aż poczuje ciepło.

i burzy                               Delikatne oklepywanie całych pleców.

i o błocie w kałuży.          Ugniatanie całymi dłońmi.

Na koniec wygładzam karteczkę           Ruchy wygładzające.

opowiedzieć ci jeszcze troszeczkę?    Wyszeptanie do ucha dziecka /rodzica.

  1. Oczywiście zapraszamy na „Poranki Froeblowskie„ na stronie www.froebel.pl

Zabawy Misowej Mamy

Nie ma życia bez wody! Dziś  porozmawiamy o tym, jak wielkim jest skarbem i jak należy ją oszczędzać.
1. Posłuchaj wiersza: „Chora rzeka” J. Papuzińskiej i odpowiedz na pytania:
Co śniło się kotkowi?
Co może zatruć rzekę?
Czy życie w brudnej, zanieczyszczonej wodzie jest możliwe?
Jak można oszczędzać wodę?
2. Przeprowadźcie wybrany eksperyment z wodą http://www.malaretencja.pl/…/ZABAWY_I_DOSWIADCZENIA__Z_WODA…
3. Otwórz szafkę z butami. Znajdź buty, które mógłbyś ubrać w deszczową pogodę. Wybierz buty dla mamy/taty. Jeśli pozwolą zrób małą przechadzkę po domu w butach dorosłego

 

Miłego dnia

Agnieszka Skrzyszewska

Dodaj komentarz