Propozycje popołudniowych zabaw na piątek 17.04.2020

Kochane Misie tym razem proponuję na piątkowe popołudnie byście pomogły mamusiom w praniu.

Wielkie pranie” – zaproś dziecko do pomocy w układaniu prania – poproś, aby odszukało i połączyło w pary takie same skarpetki. Zachęć dzieci do ich przeliczania, segregowania (skarpetki poszczególnych członków rodziny), porównywania, kto ma ich więcej,  a kto mniej. Podczas zabawy dzieci będą ćwiczyć spostrzegawczość i umiejętności matematyczne.

Teraz zamieńcie się w detektywa i spróbujcie odgadnąć co zniknęło.

„Co zniknęło”  ‒ Poproś, aby dziecko przyjrzało się wybranemu miejscu w domu, np. przedmiotom ustawionym na półce, i zapamiętało je. Poproś, aby się odwróciło, a w tym czasie zmień ułożenie elementów, dodaj lub schowaj wybrany przedmiot.  Zachęć dziecko do odgadnięcia, co się zmieniło.  Zabawa rozwija spostrzegawczość i pamięć, dzięki czemu przygotowuje dziecko  do nauki rozpoznawania liter i cyfr. Stosowanie określeń nad, pod, obok, za, przed, z lewej strony, z prawej strony (w wypadku starszych dzieci) rozwija orientację  w przestrzeni i kształtuje umiejętności matematyczne.

Na koniec trochę się poruszamy:

„Wyścigi żab”  ‒ na podłodze w jednej części pokoju ułóż linię startu, a po przeciwnej stronie – linię mety (możesz do tego wykorzystać np. skakankę). Poproś, aby dziecko stanęło  na linii startu i na hasło „start!” przemieściło się do linii mety w ustalony sposób, np. skacząc obunóż, na jednej noce, układając stopę za stopą. Możesz mierzyć czas, proponować inny sposób przemieszczania się, a także  wziąć udział w rywalizacji! Zabawa rozwija sprawność fizyczną dziecka, równowagę i koordynację ruchową. Element rywalizacji wpływa na rozwój w obszarze emocjonalnym, a udział  w zabawie rodzeństwa i rodziców przyczynia się do kształtowania poczucia przynależności do rodziny. „Korale z makaronu”  ‒ przygotuj makaron, który ma otwór w środku, np. rurki (penne), sznurek oraz farby plakatowe, pędzelek i kubeczek z wodą. Poproś, aby dziecko pomalowało farbami makaron. Po wyschnięciu zachęć do nawleczenia makaronu na sznurek. Zabawa rozwija kreatywność dziecka oraz sprawność rąk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Joanna Plewka

Dodaj komentarz