25.06 czwartek – Moi przyjaciele

1. Ćwiczenia gimnastyczne w dwójkach:
2. Mój przyjaciel” – porozmawiajcie w domu na temat przyjaciół, kto to jest przyjaciel? Kogo nazywamy przyjacielem? Czym przyjaciel różni się od kolegi? Jak powinien się zachowywać przyjaciel? Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie? Kto z was ma przyjaciela? Następnie dokończcie zdanie: Mój przyjaciel jest… – starajcie się dodać jak najwięcej określeń.
Kubusiowe opowieści o przyjaźni „Portret przyjaźni”:
3. „Telefon z wakacji” – zabawa słuchowa. Do zabawy potrzebne są przynajmniej 3-4 osoby, które siadają obok siebie na podłodze, Najstarsza osoba mówi na ucho dowolne zdanie związane z wakacjami kolejnej osobie, np. Ciocia Krysia serdecznie pozdrawia ze spływu kajakowego; Wujek Tomek przesyła uśmiechnięte pozdrowienia ze słonecznych Tatr. Kolejne osoby na ucho przekazują sobie usłyszane zdanie, ostatnia osoba mówi je głośno, dzieląc na słowa na sylaby.
4. „Koleżanki i koledzy” – wykonajcie pamiątkowe plansze przedstawiającej rysunki wszystkich dzieci z grupy. Przygotujcie karton w dużym formacie i wykonajcie ramki na zdjęcia. Rysujcie na kartkach portrety dzieci, następnie umieśćcie portrety w ramkach i naklejcie je na dużym kartonie. Przygotujcie karteczki z imionami dzieci, przyklejając je pod ramkami z portretami. Przypomnijcie sobie z kim z grupy lubiłeś/lubiłaś się bawić w mijającym roku.
5. Praca z KP4.46a – czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń, łączenie podpisów z właściwymi obrazkami.
Praca z KP4.46 b – podawanie nazw przedmiotów na ilustracjach, wyszukiwanie nazw wykreślance.
Edyta Czerska

Dodaj komentarz