14.05, czwartek – Muzyka jest wszędzie

1.  Proste ćwiczenia przy muzyce, które polubi każdy z was: https://www.youtube.com/watch?v=mINLV0nfna8
2. Podczas uważnego słuchania wiersza zwróćcie uwagę na niektóre szczegóły: Zastanówcie się, proszę, dlaczego wrony były takie zdenerwowane, że wróbel wydaje inne dźwięki niż one. Pomyślcie też o tym, co może oznaczać przysłowie „Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”
Ćwir, czyli kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one
Agnieszka Frączek
Wróbel w gości wpadł do wron.
I już w progu, jak to on,
bardzo grzecznie: – Ćwir, ćwir! – rzekł.
Wrony na to w dziki skrzek:
– Co on gada?! – Kra, kra, kra!
– Tyś słyszała to, co ja?
– Jakiś jazgot?
– Zgrzyt?
– I brzdęk?
– Co to był za dziwny dźwięk?!
Wróbel: Ćwir! – powtórzył więc.
Wtedy wrony: buch, bam, bęc!
po kolei spadły: bach!
z przerażenia wprost na piach.
A gdy otrzepały puch,
oczyściły z piachu brzuch,
skrzydła, dzióbek oraz pięty,
rzekły: – Biedak jest ćwirnięty.
Pomyślcie czy dźwięki „kra” były lepsze lub gorsze od „ćwir”, jak myślicie? Co może oznaczać przysłowie „Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”? Czy pasuje ono do każdej sytuacji? Czy wszystkim ludziom musi podobać się to samo? Co to znaczy, że mamy różny gust, różne upodobania? Czy te upodobania mogą być lepsze albo gorsze, tak jak chciały wrony?
3. „Rytm z nakrętek” – Każda para (ty i mama …)otrzymuje 10–12 nakrętek od butelek typu PET w trzech kolorach. Jedna osoba z pary układa rytm 3–4-elementowy, a druga odtwarza ten rytm ruchem w taki sposób, że ten sam symbol odpowiada temu samego ruchowi. Sprawdzajcie wzajemnie poprawność swojej pracy, po czym zamieńcie się rolami.
5. Praca z KP4.19a – pisanie po śladzie, zapisywanie dodawania.  Praca z KP4.20b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól z właściwym układem nut.
6. „Nasza gitara” – dziś wykonamy instrument według instrukcji. zgromadź w jednym miejscu, np. na stole, wszystkie przedmioty potrzebne do skonstruowania gitary: opakowanie po wyjmowanych chusteczkach higienicznych, kolorowy samoprzylepny papier, nożyczki, kilka gumek recepturek, kawałek grubego kartonu (np. z pudła), czarny marker, taśma samoprzylepna. Najpierw oklej pudełka kolorowym papierem, następnie mocuj gumki, tak by przechodziły nad otworem w pudełku (pudełko odgrywa rolę pudła rezonansowego). Na rantach pudełka mama czy tata niech pomoże ci wykonać niewielkie nacięcia nożykiem, by struny się nie przesuwały. Następnie wytnij z kartonu gryf oraz główkę gitary, przyklej je za pomocą taśmy. Narysuj na nich markerem progi i struny. https://www.youtube.com/watch?v=TBg48IK88TI
Edyta Czerska

Dodaj komentarz