Zadania 7.04

W środę z uśmiechem Was witam i o zdrowie pytam 😄
Drogie dzieci w tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach z wiejskiego podwórka.
Ciekawa jestem jakie zwierzęta znacie. W książce na stronach 70- 71 jest podpowiedź.
Czy widziałaś/ eś któreś z nich na żywo?
1. Zabawa ruchowa „Na wiejskim podwórku”
W zabawie możesz posłużyć się gotowymi obrazkami i kostką, ale ja zachęcam Cię do samodzielnego wykonania kostki i kart. Możesz umieścić na niej inne zwierzęta mieszkające na wsi. Zabawę możesz zmodyfikować i grać w nią dwoma kostkami. Ustal z rodzicem która kostka decyduje o ruchach zwierzęcia, a która o odgłosach. Wyrzuć obie kostki i połącz ruch i głos z obu. Może być śmiesznie gdy wylosujesz np. ruchy konia, a odgłosy świnki 😆
(Grafiki pochodzą z dzieckiembadz.blogspot.com)
2. Posłuchaj wiersza „Na wiejskim podwórku” Stanisława Kraszewskiego
                  „Na wiejskim podwórku”
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.
Zadania i pytania do wiersza
– Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
– Co przytrafiło się zwierzętom na podwórku?
– Czy pamiętasz jakie były małe zwierzątka, jakie określenia zostały użyte?
– Naucz się wiersza na pamięć
– Recytuj go w różny sposób: wolno, szybko, głośno, cicho, na zmianę z rodzicem lub rodzeństwem itd.
– Przy kolejnej recytacji wiersza nazwy zwierząt zastąp odgłosami wydawanymi przez nie lub odpowiednimi ruchami
3. Zabawa matematyczna „Na wiejskim podwórku”
Narysuj, oznacz klockami, figurkami, kredkami, guzikami itp. każde zwierzątko występujące w wierszu. Policz ile jest zwierząt dorosłych, a ile jest dzieci (nie licz Burka). Kogo jest więcej, kogo mniej? Pobaw się z rodzicem lub starszym rodzeństwem w wymyślanie przykładowych scenariuszy wiersza np:
– Zgubiło się tylko prosiątko. Policz ile zwierząt małych zostało?
– Do zwierząt na podwórku doszła klacz ze źrebięciem. Ile jest teraz zwierząt dużych, małych, wszystkich?
– Mama krowa miała 3 cielaczki. Ile wszystkich małych zwierząt było na podwórku?
– itd., itp.
4. Gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają zwierzęta?
Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4 a uzyskasz odpowiedzi na te wszystkie pytania.
5. Eksperyment „Kolorowe mleko”
Do wykonania eksperymentu potrzebne będą:
płyn do mycia naczyń, mleko, barwniki spożywcze, patyczki higieniczne i talerz
https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g
6. Masło domowej roboty
Babcie i prababcie Twoich rodziców nie kupowały masła w sklepie tylko robiły je same w domu. Czy wiesz z czego robi się masło? Oczywiście, że z mleka. Może spróbujesz zrobić masło z mamą w domu? Komu się uda niech koniecznie pochwali się zdjęciem.
Lista rzeczy niezbędnych do zrobienia masła w domu:
– śmietana (tłusta, najtłustsza jaką macie)
– mikser
– wysokie naczynie do miksowania (uwaga, będzie chlapało!)
– sprzęt do odsączenia masła (np. gęste nylonowe sito + miseczka)
https://tygrysiaki.pl/maslo-smietankowe/
7. Wykonaj proszę zadania ze stron 86, 87, 89, 90 w karcie pracy 3.

Dodaj komentarz