Zabawy na wiejskim podwórku – czwartek 2.04.20r.

Nasze propozycje aktywności na czwartek 2.04.20r.

Oto nasze propozycje na dzisiaj :

  1. Posłuchaj wiersza Na wiejskim podwórku

 

Na wiejskim podwórku

Stanisław Kraszewski

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa – łaciate cielątko,

Koza – rogate koźlątko,

Owca – kudłate jagniątko,

Świnka – różowe prosiątko,

Kurka – pierzaste kurczątko,

Gąska – puchate gąsiątko,

Kaczka – płetwiaste kaczątko,

Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.

Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa – łaciate cielątko,

Koza – rogate koźlątko,

Owca – kudłate jagniątko,

Świnka – różowe prosiątko,

Kurka – pierzaste kurczątko,

Gąska – puchate gąsiątko,

Kaczka – płetwiaste kaczątko,

Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.

Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.

Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:

Krowę – łaciate cielątko,

Kozę – rogate koźlątko,

Owcę – kudłate jagniątko,

Świnkę – różowe prosiątko,

Kurkę – pierzaste kurczątko,

Gąskę – puchate gąsiątko,

Kaczkę – płetwiaste kaczątko,

Znalazło mamę każde dzieciątko.

każdy ma swoją mamę – plansze demonstracyjne

Po przeczytaniu wiersza. Zadaj  dzieciom pytania: Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? Co wydarzyło się w wierszu? Kto spowodował kłopoty? Co zrobił gospodarz? Następnie  ponownie przeczytaj  wiersz z włączeniem dzieci.  Rodzic czyta: krowa – łaciate… itd., a dzieci dopełniają zdanie nazwą  młodego zwierzęcia.  Może wydrukować zdjęcia zwierząt wymienionych w wierszu oraz ich młodych lub pokazywać w  na komputerze . Podczas pokazywania zdjęć dzieci  niech podają nazwy zwierząt.

  1. Rozpoznajcie odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka. Spróbujcie naśladować ruchy i głos danego zwierzęcia.
  1. „Zagroda pełna owiec ”
  • Zbudujcie zagrodę z klocków dla owieczek. W zagrodzie może zamieszkać 10 owieczek lub więcej .
  • Możecie zrobić owieczki – z kulek z waty, z płatków kosmetycznych lub klocków. Do zabawy potrzebna nam będzie jeszcze  kostka do gry.
  • Dzieci wyjmują z zagrody tyle owieczki   i  wskazują wyrzucone oczka na kostce. Rzucamy kostką do momentu aż wszystkie owieczki opuszczą zagrodę.

(Możemy nasze owieczki wyjąc z zagrody za pomocą pęsety, klamerki do bielizny, rączką. )

  • Kiedy już wszystkie owieczki będą poza zagrodą to waszym zadaniem jest ponownie umieścić je w zagrodzie. Do zagrody trafi tyle owieczek ile oczek wyrzucicie na kostce.
  • Możecie zaprosić rodziców do zabawy. Rodzice rzucają kostką a wy wyprowadzacie lub wprowadzacie owieczki do zagrody lub na odwrót wy rzucacie kostką a rodzice zajmują się owieczkami .
  1. O godzinie 10.00 tradycyjnie zapraszamy na Poranek Freblowski – Frebel.pl
  2. Kilka kart pracy w kolorze i czarno białe

    karta pracy na wsi                             
 karty pracy karmimy zwierzęta     
wykluły się kurczątka

Propozycje zadań na 2.04.2020 od Misiowej Mamy

Jestem bardzo ciekawa jak podobała Wam się prima-aprilisowa zamiana ról 🙂 Zrobiliście sobie psikusy? A może bolą Was brzuszki ze śmiechu?
Jutro kolejny, czwarty już – „zwierzątkowy dzień” :-). A oto zabawy:

  1. Czy wiecie jakie produkty dają nam zwierzęta? Otwórzcie lodówkę i spróbujcie je odnaleźć. Jeśli macie ochotę – obejrzyjcie film edukacyjny: „Skąd się bierze mleko”
    https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik
  2. Narysuj biedroneczkę. Małą podpowiedź jak to zrobić, znajdziesz tutaj: https://www.youtube.com/watch…
  3. Zatańczcie do piosenki: „Kaczuszki” https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo
    Czy wiesz jak wygląda „kaczy chód”? Mamusia będzie teraz mamą kaczką (lub tatuś – kaczorem) i kaczym chodem będzie poruszać po całym domku, a ty za nią. Mama będzie przyspieszać, zwalniać, wejdzie nawet pod stół. Nie zgub się kaczuszko! Rób dokładnie to, co mama i chodź za nią krok w krok 🙂

Dobrej zabawy!

 

 

Agnieszka Skrzyszewska

Dodaj komentarz