Wiosenny ogród

Propzycje zabaw na wtorek 14.04.

Zaczynamy tematykę „Wiosenny ogród”. Nie każde dziecko pod domem ma ogródek,w którym może obserwować rośliny i wykonywać drobne prace Warto postarać się i założyć z pociechą mały ogródek na parapecie czy balkonie. Dobrze,aby np. dwie doniczki należały tylko do dziecka. Taka skromna uprawa może skłonić przedszkolaka do codziennego obserwowania tego,co dzieje się w doniczkach oraz z pewnością nauczy go odpowiedzialności. Nawet taka domowa hodowla bądź dbanie o jakąś posiadaną już roślinkę będzie dobrą okazją do rozmowy na temat tego,co roślina potrzebuje do wzrostu (woda,słońce,ziemia). A więc mali ogrodnicy do dzieła!

Proponuję wysłuchanie wiersza I.Róży Salach „Ogrodnicy”

Idą, idą ogrodnicy. Tup!

Niosą grabki i łopatki. Hej!

Będą spulchniać ziemię,

Aby lekko było jej.

Puk, puk łopatką.

Szu, szu grabkami.

Tryśnie woda z koneweczki

Na nasze grządeczki.

Porozmawiajcie z dzieckiem n/t wiersza: – O kim był wierszyk?, Co nieśli ogrodnicy?, Jak pukali łopatkami?, Jak szurali grabkami?, Na co tryskała woda z konewki?

Pobawcie się razem w zabawę naśladowczą”Praca ogrodnika”. Na haslo; Łopata!-naśladujcie ruchy kopania ziemi, na haslo; Grabie! naśladujcie ruchy zagrabiania, a na hasło; Konewka! naśladujcie ruchy podlewania.

Na koniec zachęcam do kolorowania konewki.

Warto poczytać…

M.Jahson „ Kajtus w ogrodzie”, Rea, Opracowanie zbiorowe, Julka „ Przyjęcie w ogrodzie”, Grafag

Elżbieta Owczarska

Dodaj komentarz