Propzycje zabaw na wtorek 14.04.
Zaczynamy tematykę „Wiosenny ogród”. Nie każde dziecko pod domem ma ogródek,w którym może obserwować rośliny i wykonywać drobne prace Warto postarać się i założyć z pociechą mały ogródek na parapecie czy balkonie. Dobrze,aby np. dwie doniczki należały tylko do dziecka. Taka skromna uprawa może skłonić przedszkolaka do codziennego obserwowania tego,co dzieje się w doniczkach oraz z pewnością nauczy go odpowiedzialności. Nawet taka domowa hodowla bądź dbanie o jakąś posiadaną już roślinkę będzie dobrą okazją do rozmowy na temat tego,co roślina potrzebuje do wzrostu (woda,słońce,ziemia). A więc mali ogrodnicy do dzieła!
Proponuję wysłuchanie wiersza I.Róży Salach „Ogrodnicy”
Idą, idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
Aby lekko było jej.
Puk, puk łopatką.
Szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
Na nasze grządeczki.
Porozmawiajcie z dzieckiem n/t wiersza: – O kim był wierszyk?, Co nieśli ogrodnicy?, Jak pukali łopatkami?, Jak szurali grabkami?, Na co tryskała woda z konewki?
Pobawcie się razem w zabawę naśladowczą”Praca ogrodnika”. Na haslo; Łopata!-naśladujcie ruchy kopania ziemi, na haslo; Grabie! naśladujcie ruchy zagrabiania, a na hasło; Konewka! naśladujcie ruchy podlewania.
Na koniec zachęcam do kolorowania konewki.
Warto poczytać…
M.Jahson „ Kajtus w ogrodzie”, Rea, Opracowanie zbiorowe, Julka „ Przyjęcie w ogrodzie”, Grafag
Elżbieta Owczarska