W jak wiewiórka, wiolączela – wtorek 05.05.2020

Witajcie dzieciaki,
dzisiaj poznacie nową literę i będzie to W,w np. jak woda, wilkołak, wiaderko, wakacje – one już niedługo, tylko dziwnie mogą w tym roku wyglądać – a teraz Wasza kolej. Macie jakieś pomysły? Proszę, każdy z Was wymyśla 3 wyrazy, a potem dzielicie te wyrazy na sylaby. Gotowi? No to start!
Posłuchajcie teraz wierszyka (załącznik) i wskażcie paluszkiem wszystkie wyrazy, w których widzicie literę W,w.
Podzielcie wszystkie te wyrazy na sylaby  i powiedzcie ile każdy z tych wyrazów ma sylab Spróbujcie narysować  W,w  najpierw paluszkiem w powietrzu, a potem np. na mące lub kaszy manny, na piasku…co tam Wy i rodzice będziecie mieli pod ręką. Oczywiście na tej mące, kaszy, piasku możecie rysować też inne litery, cyfry, kształty… – ta zabawa zawsze się Wam bardzo podobała. Może spróbujecie narysować wiewiórkę – ona też zaczyna się literką w ?
No chyba, że nie macie ochoty rysować akurat wiewiórki, ale poproszę w takim razie o rysunek czegoś co rozpoczyna się głoską W,w.
 Robimy instrumenty”
– wykonanie gitary z pudełka po chusteczkach higienicznych.
Dzieci siedzą przy stolikach. Każde dziecko ma pudełko po chusteczkach higienicznych, jedną pla­stikową rurkę, nożyczki i pięć gumek recepturek. N. daje każdemu dziecku dwa paseczki taśmy dwustronnej i wskazuje, gdzie należy ją przykleić. Dzieci naklejają taśmę równolegle do krótszych boków pudełka – między krawędzią pudełka a dziurą. Dzieci przecinają plastikową rurkę na pół tak, aby powstały dwie krótkie rurki, i naklejają je na pudełku, w miejscu dwustronnej taśmy klejącej. Następnie dzieci nakładają gumki recepturki tak, aby opierały się o rurki. N. podpisuje instrumenty dzieci, będą potrzebne w kolejnych dniach. Dzieci swobodnie grają na wykonanych przez siebie instrumentach. • taśma dwustronna, taśma klejąca; dla każdego dziecka: pudełko po chusteczkach higienicz­nych, plastikowa rurka, nożyczki, 5 gumek recepturek
 Ćwiczenia oddechowe                                                                                                                                                        „Co to za dźwięk?”. Dzieci stoją w rozsypce. N. na wydechu wydaje różne dźwięki, przedłużając ich brzmienie. Dzieci powtarzają i odgadują, co to za dźwięk. Np. fffffffffffffffff (wiatr), wwwwwww (duży owad – bąk, trzmiel), ssssssss (wąż, gąska), zzzzzzz (mucha, komar), szszsz ( szum morza), żżżżżżżż (dźwięk wydawany przez piłę podczas pracy).
„Nad przepaścią”
– zabawa z elementami równowagi.
R.. rozkłada dwie skakanki wzdłuż pokoju. Mówi dzieciom: To lina, pod nią jest przepaść, zapraszam odważne przedszkolaki do przejścia na drugą stronę. Dziecko z wyciągniętymi na boki rękoma po  idzie po skakankach jak po linie (stopa za stopą/
Barbara Borowska

Dodaj komentarz