Świąteczne kodowanie

Dzieci z grupy „Motylki” bardzo pracowicie przygotowywały się do świąt. Realizując innowację pedagogiczną „Kodowanie to super wyzwanie” w ramach programu „Kodowanie na dywanie – uczymy dzieci programować” podjęły się trzytygodniowego wyzwania „Czekając na Święta 2019”. W ramach jego realizacji wykonały zadania:
Tydzień 1 – 01.12-08.12 • Przybądź Święty Mikołaju – zakodowana lista prezentów • Wędrujący Mikołaj – kształtujemy orientację przestrzenną • Barbórka – dyktando graficzne,Barbórka – dyktando graficzne • Zimowo, świątecznie, kolorowo – sudoku na różne sposoby • Mikołajki – zbieramy prezenty (zadanie wykonane z rodzicami) Tydzień 2 – 09.12-15.12 • Świąteczne porządki…tworzymy kategorie, grupujemy obiekty • Memory w świątecznym klimacie – ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość • Renifer Rudolf – tworzymy wzór na podstawie słownej instrukcji • Renifer, choinka, bombka, renifer…układamy rytmy • Pętle, czyli powtórzenia – tworzymy łańcuch choinkowy
Tydzień 3 – 16.12-23.12 • Zakodowane bombki – dyktando graficzne • Bombkowy zawrót głowy – łączenie cech • Zakodowana choinka – dyktando graficzne • Świąteczny stół – rozmieszczanie gości według podanego kodu • Wszyscy wszystkim ślą życzenia – zakodowana kartka świąteczna. W weekendy również nie było czasu na lenistwo 😁, w soboty i w niedziele dzieci miały dodatkowe zadania, które wykonywały z udziałem rodziców. Poprawnie wykonane zadanie upoważniało do pokolorowania bombki na adwentowym kalendarzu 😄 Zakodowany grudniowy czas, był dla dzieci konstruktywny, radosny i pełen wyzwań

Dodaj komentarz