Ruch to zdrowie – Mamo, tato pobaw się ze mną

Ruch to zdrowie

Mamo, tato pobaw się ze mną.

„A Ja chodzę”

Dzieci naśladują sposoby poruszania się wymienione w wierszu.

Dzieci:

Sunie wąż, sunie.                         –  czołgają się na brzuchu,

Chodzić nie umie.

Bo choćby chciał, to nie ma nóg.

Za to stonoga                                    –  chodzą na czworakach,

na swych stu nogach

w ziemi zbudować chce ze sto dróg.

Na jednej nodze                        –  podskakują na jednej nodze,

Sunie po drodze

ślimak z chałupką swoją na plecach.

Rak, jak to rak,                      –  chodzą na czworakach do tyłu,

chodzić chce wspak.

I swoją modę wszystkim poleca.

A ja powiem wam,              –   podskakują obunóż w miejscu.

że dwie nogi mam!

Bo każdy ma tyle nóg,

by bez kłopotu ruszać się mógł!

 

Chodzić, skakać, dreptać, biegać– nieważne jak, byle się przemieszczać. Sposób nie gra roli. Z kim Ty chciałbyś poskakać? Może z tym małym zajączkiem z wierszyka?

Drepcze ścieżką mały jeżyk
Przebiera łapkami
Może chciałbyś się kolczatku
Dziś pobawić z nami

Drepczesz ty, drepczę ja
Drepczmy razem raz i dwa

Idzie drogą mały kotek
Rozgląda się wkoło
Wtem zobaczył śliczny płotek
Już mruczy wesoło

Idziesz ty, idę ja
Idźmy razem raz i dwa

Skacze w trawie mały zając
Skacze że aż miło
Dobrze, że nie skacze w piachu
Bo by się kurzyło

Skaczesz ty, skaczę ja
Skaczmy razem raz i dwa

 

 

Poranna gimnastyka

Rodzic prosi, aby dziecko/ci  naśladowało/ły  jego ruchy.

– staje wyprostowany

– wyciąga obie ręce do sufitu

–  wyciąga obie ręce w bok

– wyciąga obie ręce przed siebie

– dotyka stóp czubkami palców dłoni

– dotyka lewą dłonią prawego ucha

– dotyka prawą  dłonią lewego ucha

– dotyka lewą dłonią prawego kolana

– dotyka prawą  dłonią lewego kolana

– z zamkniętymi oczami, dotyka palcem wskazującym czubka nosa.

 

„Jadą, jadą pojazdy drogowe”

Rodzic rozkłada w pokoju różne przedmioty (koperty, woreczki, kartki z gazet, zabawki), można przy tej zabawie włączyć muzykę, oraz dla każdego dziecka przygotować kierownicę. (np.: koło z papieru, pokrywkę od garnka).  Kiedy gra muzyka dzieci naśladują różne pojazdy. Na przerwę w muzyce rodzic mówi jakim pojazdem jadą, dzieci zabierają dany ładunek i wiozą na określone miejsce.

– jedzie taksówka i wiezie… (np.: pasażera, czyli  lalkę, przytulankę)

– jedzie ciężarówka, która przewozi …(np.: cegły na budowę, czyli klocki)

– jedzie furgon pocztowy i wiezie…(np.: listy, czyli koperty lub kartki)

– jedzie wywrotka i przewozi..(np.; piasek, czyli woreczki)

– jedzie pomoc drogowa – transportuje …( zepsuty samochód, czyli   samochodzik)

– jedzie karetka pogotowia i wiezie..(chorego człowieka, np.: lalkę)

– jedzie śmieciarka i zabiera …(pojemniki na  śmieci, czyli zgniecione gazety)

Podczas zabawy można wykorzystać wszystkie pomysły dziecka/ci. Na zakończenie  dziecko/ci sprawdza/ją czy wszystkie ładunki zostały odwiezione na właściwe miejsce.

 

Dodaj komentarz