Piątek 17.04 – Praca na farmie

1. „Rozwijam się jak kwiat” – zabawa ruchowa. Połóż się na plecach. Kolana przyciągnij do brzucha, ramiona skrzyżuj na klatce piersiowej. Wyobraź sobie że jesteś kwiatkiem, który rozchyla płatki do słońca. Twoim zadaniem jest powolne wyprostowanie nóg i ramion i położenie ich na podłodze. Róbcie to jak najwolniej. Dodatkowo możecie podnosić głowę i powoli ją opuszczać.
2. „Karmimy kurki” – zabawa usprawniająca aparat mowy. Narysujcie na kartce duże koła j je wytnijcie. Niepotrzebne fragmenty papieru potnijcie na niewielkie fragmenty (wielkości paznokcia kciuka) – będą udawać pokarm kurek. Za pomocą słomki przenieście ścinki na wycięte koła.
3. „Co to jet farma?” Zastanów się co to jest farma? Czym zajmuje się rolnik? Jakie znaczenie ma praca rolnika dla osób mieszkających w mieście? Jakie obowiązki ma hodowca zwierząt, jak się nimi opiekuje? Co robi rolnik rano, w południe, a co wieczorem? Co jedzą zwierzęta hodowlane w gospodarstwie?
Polecam obejrzeć „Na farmie” z serii: Marta mówi:  https://www.youtube.com/watch?v=OSqSb_CAPLI
4. Przypomnijcie sobie zabawę z poprzedniego dnia „Rolnik sam w dolinie”
5. „Maszyny rolnicze” – odszukaj w Internecie, albumach lub książkach zdjęcia przedstawiające różne maszyny i narzędzia rolnicze, wykorzystywane w gospodarstwie: kombajn, traktor, prasę, bronę, motykę, grabie, łopatę, widły, kosę. Przygotuj karteczki z podpisami do ilustracji i podziel nazwy na sylaby, potem na głoski. Jaka jest pierwsza i ostatnia głoska w wyrazach.
6. Pobaw się w domu dostępnymi klockami, figurkami zwierząt z gospodarstwa. Może uda ci się wybudować stajnię lub oborę a może nawet traktor. Jak ty poradziłbyś sobie gdybyś był rolnikiem.
Edyta Czerska

Dodaj komentarz