Kocham Cię – środa 20.05.2020

Witam Was Motylki bardzo serdecznie

 

Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od poszukiwania języka   „Gdzie jesteś języczku”

– Gdzie jesteś języczku?

– Jestem w prawym policzku (wypychamy czubkiem języka prawy policzek)

– Gdzie się ukryłeś teraz języczku?

– Jestem w lewym policzku (wypychamy czubkiem języka lewy policzek)

– Znów cie nie widzę, choć ruch twój śledzę.

– Teraz za górną wargą siedzę.

 (wypychamy czubkiem języka górną wargę przy zaciśniętych ustach)

Ale przed chwilą wiesz, gdzie byłem?

– Nie.

– Za zębami się ukryłem.

(mając otwartą buzię, przyciskamy czubek języka do wewnętrznej strony dolnych siekaczy)

– Języczku, a gdzie jesteś teraz?

– Teraz się z podniebieniem zwieram

(przyciskamy cały grzbiet języka do dziąseł i podniebienia, utrzymujemy język w tej pozycji w czasie opuszczania i podnoszenia żuchwy – „język na gumce” )

– Znów cię nie widzę, choć pilnie zerkam.

– Teraz uciekam do gardełka.

(przesuwamy język od dziąseł za górnymi zębami w stronę gardła, mając otwartą buzię)

– Chyba cię znaleźć dziś nie zdołam.

– Spójrz, ja się kręcę dookoła (oblizujemy zęby mając zamkniętą buzie)

– Sprytny języczku, tak się schowałeś, że szans nie miałem. Dzisiaj wygrałeś.

 

Kolejne zadanie to nauka piosenki. O kim? Oczywiście o mamie J Ale to nie jest zwykła piosenka, to piosenka w dwóch językach. Ciekawe czy zgadniecie w jakim języku są słowa, które się w niej pojawiają i co one oznaczają.

Kocham Cię

 

Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.

Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.


Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

 

Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.

 

Kocham Cię Ti Amo je taime…. x 2

Tradycyjnie udostępniam  dwie wersje piosenki

ze ściągawką https://www.google.com/search?client=avg&q=kocham+ci%C4%99+ti+amo

i bez

 

Moja kolejna propozycja to kodowanie. Jak już pewnie zauważyłyście mam na punkcie kodowania bzika i liczę ze tym bzikiem Was zarażę J Dzisiaj jedno z moim ulubionych zadań – zakodowany obrazek, a nawet dwa. Możecie użyć kolorów jakich chcecie.  Dodatkowe zadanie to połączenie dzieci z domami uwzględniając podane wskazówki. Łatwe? Dla Was na pewno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mam dla Was jeszcze fajną zabawę z literkami.

https://view.genial.ly/5eb46d2d7199c50d8c41461f/interactive-content-literkowy-swiat?fbclid=IwAR0Iv0YwIHoRGAufUQNao2xmGQFW1052hrrw2n0yzLa5ohctvELUD32YI6g

 

Zabawy z Misiową Mamą

  1. Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów należących do mamusi/tatusia. Posegreguj je wg tego do kogo należą, koloru, wielkości i innych wybranych cech.
    2. Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
    Zakwitły maki w ogrodzie.
    Mamie je podaruję.
    A siostra zrobi laurkę –
    sama ją namaluje.
    Ja tacie umyję samochód
    i zrobię to razem z bratem.
    Sam raczej bym nie dał rady –
    obydwaj kochamy tatę!
    Każdy zna takie słowo,
    ważne dla córki, dla syna.
    Oznacza miłość, wspólnotę…
    Jakie to słowo? RODZINA!

Odpowiedz na pytania:
Co dziecko podaruje mamie? − Co dzieci zrobią dla taty? − Co to jest rodzina? − Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?
Źródło: https://flipbooki.mac.pl/…/metodyka/olek_i_ada_met_3-4_late… s.103
3. Wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem: „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?

Anna Sankowska

Dodaj komentarz