Witam Was Motylki bardzo serdecznie
Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od poszukiwania języka „Gdzie jesteś języczku”
– Gdzie jesteś języczku?
– Jestem w prawym policzku (wypychamy czubkiem języka prawy policzek)
– Gdzie się ukryłeś teraz języczku?
– Jestem w lewym policzku (wypychamy czubkiem języka lewy policzek)
– Znów cie nie widzę, choć ruch twój śledzę.
– Teraz za górną wargą siedzę.
(wypychamy czubkiem języka górną wargę przy zaciśniętych ustach)
Ale przed chwilą wiesz, gdzie byłem?
– Nie.
– Za zębami się ukryłem.
(mając otwartą buzię, przyciskamy czubek języka do wewnętrznej strony dolnych siekaczy)
– Języczku, a gdzie jesteś teraz?
– Teraz się z podniebieniem zwieram
(przyciskamy cały grzbiet języka do dziąseł i podniebienia, utrzymujemy język w tej pozycji w czasie opuszczania i podnoszenia żuchwy – „język na gumce” )
– Znów cię nie widzę, choć pilnie zerkam.
– Teraz uciekam do gardełka.
(przesuwamy język od dziąseł za górnymi zębami w stronę gardła, mając otwartą buzię)
– Chyba cię znaleźć dziś nie zdołam.
– Spójrz, ja się kręcę dookoła (oblizujemy zęby mając zamkniętą buzie)
– Sprytny języczku, tak się schowałeś, że szans nie miałem. Dzisiaj wygrałeś.
Kolejne zadanie to nauka piosenki. O kim? Oczywiście o mamie J Ale to nie jest zwykła piosenka, to piosenka w dwóch językach. Ciekawe czy zgadniecie w jakim języku są słowa, które się w niej pojawiają i co one oznaczają.
Kocham Cię
Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.
Kocham Cię Ti Amo je taime…. x 2
Tradycyjnie udostępniam dwie wersje piosenki
ze ściągawką https://www.google.com/search?client=avg&q=kocham+ci%C4%99+ti+amo
i bez
Moja kolejna propozycja to kodowanie. Jak już pewnie zauważyłyście mam na punkcie kodowania bzika i liczę ze tym bzikiem Was zarażę J Dzisiaj jedno z moim ulubionych zadań – zakodowany obrazek, a nawet dwa. Możecie użyć kolorów jakich chcecie. Dodatkowe zadanie to połączenie dzieci z domami uwzględniając podane wskazówki. Łatwe? Dla Was na pewno
Mam dla Was jeszcze fajną zabawę z literkami.
Zabawy z Misiową Mamą
- Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów należących do mamusi/tatusia. Posegreguj je wg tego do kogo należą, koloru, wielkości i innych wybranych cech.
2. Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo? RODZINA!
Odpowiedz na pytania:
Co dziecko podaruje mamie? − Co dzieci zrobią dla taty? − Co to jest rodzina? − Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?
Źródło: https://flipbooki.mac.pl/…/metodyka/olek_i_ada_met_3-4_late… s.103
3. Wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem: „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?
Anna Sankowska