Bawimy się wesoło – 2.06.2020

Kochane Motylki zaproście rodziców  i rodzeństwo do wspólnej zabawy  

„Tor przeszkód” 

‒ wspólnie z dzieckiem zbuduj z mebli tor przeszkód: możecie wykorzystać krzesła, stołki, materace, koce, poduszki itp. Poproś, aby dziecko przeszło tor przeszkód  w określony sposób, np. pod krzesłem, wchodząc na stołek, układając się na brzuchu na kocu i odpychając rękami od podłogi, skacząc z poduszki na poduszkę.  Dołącz do zabawy i zorganizujcie wyścigi!

Zabawa  rozwija sprawność całego ciała – siłę, zwinność, koordynację ruchową. Wprowadzenie elementu rywalizacji (między rodzeństwem lub dzieckiem  i rodzicami) wpływa na rozwój emocjonalny – pozwala doświadczać wygranej  i przegranej, uczy zachowania wobec innych, czekania na swoją kolej.

„Mały kucharz” 

‒ zachęć dziecko do pomocy podczas przygotowywania posiłku – smarowania chleba masłem za pomocą bezpiecznego noża (plastikowego, bez ostrych krawędzi), obierania ugotowanych warzyw lub jajek, krojenia ich na kawałki. Starsze dzieci mogą pomóc przy obieraniu surowych warzyw za pomocą obieraczki.

Zachęta do uczestnictwa w pracach domowych może wpłynąć zarówno na rozwój sprawności dłoni, jak i na poczucie wartości dziecka, poczucie przynależności  do rodziny, a także samodzielność.

„Wielkie pranie”

– zaproś dziecko do pomocy w układaniu prania – poproś, aby odszukało i połączyło w pary takie same skarpetki. Zachęć dzieci do ich przeliczania, segregowania (skarpetki poszczególnych członków rodziny), porównywania, kto ma ich więcej,  a kto mniej.

 

Kilka kart pracy do wykonania :

karty pracy 5- latki nr 25, 26  Plac_zabaw_Pieciolatek_Cz.4

 

Karty pracy 6-latki nr  29, 30, 31  Plac_zabaw_Szesciolatek_Cz.4

Elementy do wklejeni  w kartach pracy są na końcu pliku do wydrukowania i wycięcia

 

Agnieszka Skrzyszewska

Dodaj komentarz