16.06, wtorek – Burza

1. Ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci „Mały sportowiec”
2. Burza – posłuchaj zagadki Marcina Przewoźniaka.
Burza
Co się dzieje tam u góry?
Wielką wojnę toczą chmury?
Wciąż na siebie nacierają
I strzelają, i błyskają?
Co się tam na górze dzieje?
Że się nam na głowy leje?
Od błyskawic niebo trzeszczy,
A nam w butach chlupie deszczyk.
Ciemne niebo dudni, świeci…
Co się dzieje tam na górze?
Wiedzą to na pewno dzieci:
Oglądamy groźną… (burzę).
Po przeczytaniu zagadki nazwij dźwięki, które w niej opisano.
Czy wiesz jak należy się zachować w czasie burzy?
Podczas burzy:
– należy unikać wysokich obiektów;
– nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami;
– należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu;
– nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy.
3. „Co słyszysz?” ćwiczenia słuchowe
4. „Kapie, pada, leje” do zabawy potrzebujesz bębenka – poszukaj wyrazy mówiące o tym, co robi deszcz: kapie, pada, leje, mży, kropi, siąpi.
Kojarzenie dźwięków:
– uderzenia palcami w bębenek – kapie, kropi,
– przesuwanie palcami po bębenku – siąpi, mży,
– uderzanie pałeczką – pada,
– mocne uderzanie pałeczką – leje.
Ilustrowanie rodzaju deszczu ciałem:
– mżawka – pocieranie dłońmi o uda,
– silniejszy deszcz – klepanie dłońmi w uda,
– ulewa – tupanie nogami.
5. „Skąd się bierze burza?” – do wykonania doświadczenia potrzebujecie szklanki, blaszanego denka (pokrywka puszki, słoika), balonika, kawałka wełnianej tkaniny.
– Na suchej szklance umieść blaszane denko,
– Nadmuchaj balonik,
– Potrzyj energicznie balonik wełnianą szmatką i połóż go na denku,
– Zbliż palec do brzegu blachy.
Po zakończeniu eksperymentu zastanów się co zauważyłeś? (przepływ prądu)
Jak to wytłumaczyć? (W wyniku pocierania balonika wytworzyły się ładunki elektryczne – prąd, i przeskoczyła iskra, którą można porównać do małej błyskawicy).
6. • Praca z KP4.39b – poruszanie się zgodnie z kodem, kolorowanie obrazków.

Dodaj komentarz